Mercure gaat de uitbreidingsplannen versnellen. Bovendien krijgen de hotels via een wereldwijd renovatieprogramma een nieuwe look.
De helft van alle kamers heeft inmiddels een metamorfose ondergaan.
*Aantrekkelijk en coherent*
Het hotelmerk van Accor wil zo voor gasten, medewerkers en partners herkenbaar zijn als een sterk, aantrekkelijk en coherent merk. Geheel in lijn met de strategie van moederbedrijf Accor wordt die groei vooral bereikt door franchising.
*Record aantal nieuwe hotels*
In 2011 had Mercure een recordgroei met de opening van 80 hotels over de hele wereld, waaronder 63 door middel van franchisecontracten. Mercure blijft uitbreiden in grote steden en opent hotels in gemiddeld twee nieuwe landen per jaar.
*Verdere uitbreiding*
In 2012 werden de eerste hotels in Rusland en Zuid-Korea geopend. Voor 2013 staat verdere uitbreiding in Oost-Europa op stapel en wordt ook in Zuid-Amerika de keten verder ontwikkeld.
*Merkidentiteit*
Ter versterking van de herkenbaarheid en merkidentiteit startte Mercure bovendien in 2010 een grootscheeps programma ter vernieuwing van de hotels. Inmiddels is al bijna de helft van alle kamers vernieuwd.
*Op stoom*
Mercure houdt de vaart erin met de vernieuwing van zoÂn 10.000 hotelkamers per jaar, zodat het gehele programma in ongeveer vijf jaar is afgerond. Binnenkort zijn de Europese Mercure-hotels aan de beurt, te beginnen in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Italië.
~Frank Lindner~
Nieuwe look en versnelde uitbreiding voor Mercure hotels
9 juli 2012