Novotel Amsterdam Schiphol Airport, gelegen naast station Hoofddorp, is in de prijzen gevallen. Het hotel is uitgroepen tot winnaar van de Dutch Hotel Award 2018, een onderscheiding voor managementteams binnen de hotellerie die zich op een unieke manier manifesteren. Het team ontvangt de bijzondere onderscheiding aanstaande vrijdag om 11.00 uur uit handen van de zevenkoppige jury.
Power to your people
Het thema van de Dutch Hotel Award 2018 was Power to your people, waarbij de focus ligt op de medewerkers, empowerment, bottom-up leiderschap en aansprekende en vernieuwende secundaire arbeidsvoorwaarden. Daarin wist het enthousiaste team van Novotel Amsterdam Schiphol Airport de jury het meest te overtuigen.
Uit het juryrapport blijkt: ‘Sympathiek team, het enthousiasme spat er vanaf. Heel knap ook dat dit totaal niet als een ketenhotel voelt. Novotel is een behoorlijk omkaderd concept maar het lukt dit team om een bruisend hotelbedrijf op te bouwen met tal van creatieve oplossingen. De binnentuin die wordt omgebouwd tot multifunctionele kas, eigen bijen, private dining met 3D projectie, een blijvende escape room in het hotel laten bouwen door een stagaire. En dan een General Manager die zijn mensen alle ruimte geeft en zich pas op het laatst laat zien bij de finale, dát is power to your people.’
Kers op de taart
Floris Licht, General Manager van Novotel Amsterdam Schiphol Airport: “Ik ben zo trots op het gehele team. Niet alleen is het initiatief vanuit hen gekomen, ook hebben zij de nodige input zelf bedacht en het verhaal samen gedragen. Het winnen van deze prijs voelt als een bevestiging van wat wij de afgelopen 2,5 jaar met elkaar hebben opgebouwd. Het is echt de kers op de taart.”
Team N.A.S.A. (Novotel Amsterdam Schiphol Airport) heeft twee andere finalisten achter zich gelaten in de finale. The Student Hotel Amsterdam City is als tweede geëindigd en het brons was voor de Kapellerput in Heeze.
Over de Dutch Hotel Award
De Dutch Hotel Award heeft als doel om de creativiteit en het professionalisme in de hotellerie te vergroten. Elk jaar worden na verschillende rondes drie finalisten gekozen die aan de slag gaan met het thema van dat jaar – dit jaar was dat Power to your people. Het hotelbedrijf waarvan het managementteam zich op een unieke manier onderscheidend heeft gemanifesteerd ontvangt een onderscheiding.