Een deel van het Delta Hotel in Vlaardingen onderging onlangs een grondige renovatie. In een tijdsbestek van ongeveer zes weken wist general contractor Bulsink 24 kamers in een monumentale toren compleet te strippen en opnieuw te realiseren. Van de vloeren en wanden tot de elektra en het meubilair. Omdat de rest van het hotel tijdens de verbouwing gewoon bleef doordraaien, kon de omzetderving tot een minimum worden beperkt. En het resultaat? "Vaste gasten reageren enthousiast."
De inrichting en aankleding van het Delta Hotel staan volledig in het teken van het thema oceaanzeilen. Van de sportieve kleding van het personeel en de nautische kleurstelling tot de grote giek die als lamp in alle nieuwe kamers hangt. Het thema komt ook terug in subtielere accenten, zoals gordijnen van zeilstof en behang waarin het dek van een zeilboot als motief is verwerkt.
Viersterren-plus
“De boel was wel toe aan een opfrisbeurt”, blikt directeur Dirk Overbeeke terug op de aanleiding van het project. “Ons hotel bestaat meer dan 65 jaar, maar ik kan me de laatste renovatie van de linkertoren niet meer herinneren. Daardoor sloot de beleving niet meer goed aan bij het niveau dat wij voor ogen hebben. Wij zijn een viersterren-plushotel en gasten verwachten dan op alle fronten een viersterren-plusproduct.”
Interieurarchitect Gerben van der Molen werkte het thema oceaanzeilen uit in frisse nieuwe ontwerpen; Bulsink was als general contractor van A tot Z verantwoordelijk voor de uitvoering. “Gerben is de huisarchitect van onze club”, verklaart Dirk. “En Bulsink heeft al veel van dit soort opdrachten gedaan voor andere hotelgroepen, dus via-via kwamen we al snel bij hen terecht.”
Omzetderving tot een minimum beperkt
De hele renovatie – strippen én opnieuw inrichten – duurde zo’n zes weken. Gedurende deze periode bleef de rest van het hotel met al zijn faciliteiten gewoon open voor gasten.“Gefaseerd opleveren per etage behoorde ook nog tot de opties, maar in overleg met Bulsink hebben we besloten om de volledige toren gedurende zes weken dicht te houden en ook weer in één keer open te doen. Ook de periode zelf hebben we in goed overleg gekozen, om eventuele omzetderving tot een minimum te beperken.”
Van overlast was nauwelijks sprake, vervolgt Dirk: “Hoe je het ook wendt of keert, gasten zien natuurlijk wel dat er gewerkt wordt. Er ligt loopzeil in de foyer, de lift is voor een deel afgetimmerd. Tijdens een verbouwing ontkom je daar niet aan. Maar als je gasten uitlegt dat het eindresultaat alleen maar mooier wordt, reageren ze over het algemeen heel aardig en tonen ze in de meeste gevallen wel begrip.”
Praktisch geen opleverpunten
Al met al kijken ze bij Delta Hotel tevreden terug op de renovatie en de samenwerking met Bulsink: “Vaste gasten reageren enthousiast op de nieuwe look. Het oogt frisser, sportiever. We zijn met name te spreken over het zeer hoge niveau van de afwerking. We waren aangenaam verrast, er waren praktisch geen opleverpunten." Een hotel moderniseren of verduurzamen? Bulsink is dé afbouw- en renovatiepartner voor de hospitality-sector. Check bulsink.com/hospitality voor inspiratie en informatie.