Hotel en Congrescentrum Papendal in Arnhem heeft een speciale coach voor de gastvrijheid in het hotel aangesteld. Hij gaat medewerkers helpen de service en gastvrijheid naar een nóg hoger plan te tillen. Dat gebeurt in de dagelijkse praktijk op de werkvloer, in het bijzijn van gasten.
Ook gaat de Gastvrijheidscoach in gesprek met gasten en zijn de ervaringen te vinden op Twitter (#gastvrhdscoach).
*Uniek trainingsconcept*
Met de Gastvrijheidscoach lanceert Papendal een uniek concept. "Deze aanpak bestaat nog niet in de hotellerie. Niet in Nederland maar ook niet daar buiten", aldus directeur Stella van der Sluis. "Ik ken geen hotels waar men gastvrijheid zo op de agenda zet."
*Oranje trainingsjack*
Gastvrijheidscoach Frank Kesseleer kruipt letterlijk in de huid van een sportcoach. Hij draagt het internationaal bekende oranje trainingsjack. Op de rug staat in grote letters: ÂGastvrijheidscoachÂ. Zichtbaar en herkenbaar voor iedereen op Papendal. De coach heeft op Papendal een breed speelveld; zoals het restaurant, de keuken, de bar, het koffieplein en de receptie.
*Scoren op gastvrijheid*
Op alle momenten van de dag en op alle dagen van de week kan de Gastvrijheidscoach aan het werk zijn. Hij helpt alle 'spelers' (de medewerkers) om te scoren op het gebied van gastvrijheid. Beter om te gaan met gasten maar ook met collegaÂs. Teamwork kan alleen maar resultaat hebben als je een hecht team hebt.
*Nog beter worden*
Gastvrijheidscoach Kesseleer kent de reputatie van Papendal. "Als winnaar moet je ook de ambitie hebben winnaar te blÃjven. Dat betekent kritisch naar jezelf durven kijken. Als individuele medewerker, als team, als bedrijf. Ik zeg altijd: je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden."
~Frank Lindner~
Papendal stelt Gastvrijheidscoach aan
11 mei 2011