Nu gegadigden in de race zijn om de Pier van Scheveningen, komen steeds meer nieuwe bestemmingen voor het bouwwerk aan het licht. Hotelgroep easyHotel wil straks graag
voor de nieuwe eigenaar van de Pier er een hotel realiseren. Dat blijkt uit berichtgeving van diverse media afgelopen weekeinde.
*Passend*
De formule van easyHotel zou prima op de locatie passen. Omdat er in de budgethotels geen ontbijt wordt geserveerd, zou de plaatselijke horeca aan de boulevard mee kunnen profiteren van het hotel. EasyHotel vindt het uiterst jammer dat wat eens een icoon was er, momenteel zo in verval is geraakt. ÂWe hopen dat de partij die de Pier koopt ons als masterfranchisenemer benadert voor een partnerschap. Het is een tragedie dat dit icoon er nu zo bij staat. De Pier is een unieke locatie voor een hotel en leent zich uitstekend voor het easyHotel conceptÂ, aldus Dan Metcalfe, master franchisenemer van easyHotel Benelux.
*Gunstige overloop*
De ervaring leert dat de vestiging van een easyHotel zorgt voor positieve spin-off voor lokale ondernemers; de hotelformule ontvlecht zaken als ontbijt, waardoor de omzet van omliggende ondernemers stijgt als er ergens een easyHotel landt. Een vestiging van easyHotel op de Pier zal naar verwachting een positief effect hebben voor de strandpaviljoens en de boulevardondernemers in Scheveningen.
Op 24 september wordt de Pier geveild.
~Door~ "~Frank Lindner~":mailto:frank.lindner@uitgeverijps.nl
Plannen met de Pier: een easyHotel
15 juli 2013