Naar aanleiding van de "recente ontwikkelingen bij Google":http://www.hospitality-management.nl/nieuws/breaking-news-google-wordt-een-ota-11228/ hebben we Expedia gevraagd om een reactie. (In het kort: het bedrijf laat hoteliers kamers
aanbieden op basis van commissie, waardoor Google zich begeeft op het strijdtoneel van de OTA's). De reactie van Expedia is voorzichtig, maar we kunnen concluderen dat de zet van Google in geen geval een verrassing is.
*De reactie*
"In deze dynamische markt is het niet ongebruikelijk dat je zowel partner als concurrent kunt zijn. Google is al geruime tijd actief in de reisbranche en dat is geen verrassing aangezien het een markt is van miljarden dollars. Concurrentie is er ook van andere OTA's, van leveranciers direct en ook van meta zoeksites en bijvoorbeeld Amazon. Ze mikken allen op de reiziger. Het is duidelijk dat deze markt ongelooflijk dynamisch is, snel blijft groeien en tegelijkertijd sterk gefragmenteerd en concurrerend is."
~Thijs Jacobs~
Reactie Expedia op Google's hotelprogramma
29 september 2015