Reactie Fletcher op vermeende oplichterij

7 maart 2013
Reactie Fletcher op vermeende oplichterij

Rob Hermans, directeur bij Fletcher Hotels, geeft uitleg over de "aantijgingen jegens het hotelbedrijf":http://www.hospitality-management.nl/nieuws/fletcher-beticht-van-oplichterij-13561/ die in het AD/Utrechts Nieuwsblad staan. "Tegenover alle bonnen staan altijd voldoende kamers".

In een reactie aan hotelvakblad Hospitality Management laat Hermans weten dat er altijd voldoende kamers beschikbaar zijn voor mensen die een hotelvoucher van Fletcher bij Kruidvat hebben gekocht in de actieperiodes.

*Zekerheid*
"Men moet weten dat wanneer een prijs heel laag is, dat men minder zelf kan beslissen. De consument moet concessies doen. Als men naar één bepaald hotel wil, dan doet men een concessie ten opzichte van de dag waarop men gaat. Als men op één bepaalde datum wenst te overnachten, dan wordt er een concessie verlangd op het vlak van de hotelkeuze. Met de hotelvoucher is het heel lastig om op één bepaalde dag bij één specifiek hotel te reserveren. Willen mensen geen concessies doen aan plaats en tijd, dan verwijzen we ze naar het reguliere kanaal. Dit staat ook uitgebreid in onze voorwaarden. Het is jammer dat consumenten niet altijd, er zijn er genoeg die het wel doen hoor, de voorwaarden goed lezen", aldus Hermans.

*Coulanceperiode*
"Met de hotelvoucher van Fletcher gaan 100.000 mensen zonder probleem op pad. Twee procent van hen klaagt. We weten dat er nog duizend bonnen van de laatste actie open staan. We zitten daarom nu in een coulanceperiode. Als mensen geen hotel meer kunnen of willen boeken, dan mogen ze de voucher inleveren, en krijgen ze hun geld terug. Iedereen die een bon heeft, kan naar een van onze hotels. Garandeert."

UPDATE - Fletcher heeft inmiddels contact gezocht met de man en zijn gezin een vakantie aangeboden in één van de hotels op de Waddeneilanden tijdens de aankomende meivakantie.

~Frank Lindner~

Overig nieuws