Jos Vranken, algemeen directeur NBTC Holland Marketing, reageerde onlangs op de column van Ewout Hoogendoorn, Wanneer komt de Remarkable Dutch Revival?, gepubliceerd in de
septembereditie van Hospitality Management. Ewout Hoogendoorn geeft zijn reactie.
"Jos Vranken gaf aan het te betreuren dat ik in mijn vorige column het korten op het budget van het NBTC als goed bestempel. Mijn bedoeling was dat ietwat cynisch neer te zetten, maar ik begrijp dat ik daar niet in ben geslaagd. In de column geef ik mijn visie op de wereld en stel ik dat we het niet van de politiek moeten hebben maar van de ondernemers in dit land. Dat illustreer ik met een aantal onhandige en vooral negatieve politieke uitspraken, en aantoonbare prestaties die ondernemers hebben neergezet."
"Vanuit dat perspectief bedoelde ik te zeggen dat het goed was dat het NBTC werd gekort. Het NBTC heeft zich na de enorme kortingen over de afgelopen jaren telkens glansrijk hervormd en zich telkens als een nog meer op ondernemers gerichte organisatie geprofileerd, iets waar ik echt veel bewondering voor heb. Ga zo door!, wilde ik zeggen, maar dat levert natuurlijk de vreemde spagaat op dat telkens minder subsidie telkens een nog beter NBTC oplevert, waarmee ik de lezer in vertwijfeling wilde achterlaten. Het korten op het budget gaat toch wel door, dus mijn hoop is dat jullie daar op dezelfde wijze op blijven reageren en daarmee de Remarkable Dutch Revival realiseren!"
"Lees hier de reactie van Jos Vranken":http://www.hospitality-management.nl/nieuws/reactie-nbtc-op-column-hoogendoorn-17246/
"Lees hier de column van Ewout Hoogendoorn":http://www.hospitality-management.nl/nieuws/wanneer-komt-de-remarkable-dutch-revival-10993/
Reactie Hoogendoorn op NBTC
9 oktober 2013