Regardz wordt eind juni opgesplitst in de twee bedrijven die in 2008 juist tot het nieuwe Regardz waren gefuseerd, zo hebben de grootaandeelhouders besloten.
*Fusieproduct van horeca- en vergaderlocaties*
Regardz is een fusieproduct van zestien meeting- en vergadercenters van de AHM Hospitality Management B.V., die in 2008 is samengegaan met de horecadivisie van de Van den Tweel Groep uit Nijkerk. Tot deze divisie behoren onder meer hotel Heerlickheijd van Ermelo, hotel Ampt van Nijkerk, evenementencentrum Hart van Holland te Nijkerk en vergader- en eventlocatie Mariënhof in Amersfoort.
*Nieuwe kracht*
Dat het concern met een nieuwe strategie zou komen is al geruime tijd bekend. Beide bedrijven krijgen door de beslissing weer nieuwe mogelijkheden om zich krachtig te blijven ontwikkelen, zo is te lezen op de website van Regardz.
*Tegenvallende synergievoordelen*
De beoogde synergie die de fusie teweeg moest brengen bleek echter in de praktijk niet optimaal. Naast de verslechterende economische situatie, bleek voornamelijk de profilering van het merk Regardz lastig. De verscheidenheid van locaties bemoeilijkte de eenduidige marketing.
*Nieuwe locaties*
Het nieuwe Regardz bezit een aantal meetinglocaties waaronder het Olympisch Stadion in Amsterdam, de Buitensociëteit in Zwolle, La Vie in Utrecht, de Gele Kegels in Eindhoven en hotels.
*Nieuwe concepten*
De Regardz Groep gaat nieuwe verrassende concepten introduceren, zoals de uitrol van een innovatief online boekingsprogramma en een franchiseconcept. Een eerste voorbeeld daarvan is MeetingXS, het nieuwe laagdrempelige meetingconcept waarmee Regardz inspeelt op belangrijke trends zoals het nieuwe werken en ontmoeten.
*Direct aansturen*
Van den Tweel Groep gaat de eigen locaties weer directer aansturen en blijft investeren in de verdere ontwikkeling van de Van den Tweel Horeca Groep.
Beide afzonderlijke bedrijven blijven bij elkaar betrokken op commercieel gebied.
~Frank Lindner~
Regardz splitst in horeca- en vergadertak
11 april 2012