Marketeers van economy hotelmerken denken dat avontuurlijke reizigers steeds vaker voor basic accommodaties kiezen om geld over te
houden voor 'memory-making experiences'.
*Memories over money*
Uit onderzoek blijkt, dat acht op de tien Amerikanen liever 'memories' maakt, dan meer geld verdient. Ervaringen zijn dan ook de nieuwe manier om gasten aan te trekken; het creëren van unieke ervaringen staat bij veel reizigers stukken hoger op het verlanglijstje dan een dure accommodatie. Zij hebben daar dan ook meer geld voor over.
*De 'local experience'*
Motel 6 richt zich in het bijzonder op de doelgroep die op kosten voor verblijf wil besparen om meer geld over te houden voor unieke (local) ervaringen. Uit een recente studie van American Express Travel bleek ook, dat meer dan 80 procent van de consumenten van alle leeftijden meer interesse heeft in het creëren van unieke herinneringen, dan in het verdienen van geld. 85 procent van de ondervraagden gaf aan in de komende vijf jaar net zo veel of meer leisure trips te gaan maken. Points of interest vlakbij het hotel zijn dan ook een goede tool om gasten voor je te winnen, net als tips van locals.
~Thijs Jacobs~
Reiservaring belangrijker dan luxe hotel
2 september 2015