Hotelketen Residence Inn gaat zich steeds meer aanpassen aan en richten op de millennials, jonge reizigers van 18-34 jaar. De keten, die deel
uitmaakt van de "Marriott International groep":http://www.hospitality-management.nl/?q=marriott&x=zoeken, probeert jonge reizigers aan te trekken door meer te doen met food trucks en smartphones - de twee dingen waar millennials volgens de keten het meest van houden. Diane Mayer, vicepresident en global brand manager van Residence Inn, meent dat jonge reizigers liever willen relaxen en in het hotel blijven dan de hele stad doorlopen, op zoek naar een leuke bar of restaurant. Volgens haar is het daarom belangrijk dat de lokale omgeving naar het hotel zelf gebracht wordt.
*Residence Inn Mix*
Residence Inn heeft al op verschillende locaties, waaronder Los Angeles en Washington D.C., een nieuw programma 'Residence Inn Mix' geïntroduceerd. Dit programma bestaat uit thema-avonden waar gasten rondom een kampvuur met elkaar kunnen kletsen en bij food trucks kunnen eten. Voor de 'Mix' is de keten gaan samenwerken met Blippar, een zogenaamde 'visual discovery' app.
*Augmented reality*
Met de app kunnen gebruikers via beeldherkenning een uitgebreide versie van de realiteit zien. Zo kunnen zij bijvoorbeeld hun telefoon richten op een bierviltje, waarna er allerlei extra informatie op het scherm komt over het merk en de soorten bier. Deze uitgebreide versie van de werkelijkheid wordt 'augmented reality' genoemd. Dit is dus het zien van een live weergave van de omgeving, waar geluid, video en plaatjes aan zijn toegevoegd. Blippar, de app die het programma Residence Inn Mix ondersteunt, draait op basis van augmented reality. Residence Inn is niet de eerste hotelketen die zulke nieuwe technologie uitprobeert. Marriott Hotels & Resorts experimenteert continu met nieuwe tech-concepten. Alles wordt uit de kast gehaald om de hotels zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor de millennials.
Residence Inn wil millennials verleiden
30 juli 2015