Aan elektronische chips in fietsen en in nieuwe kleding zijn we inmiddels gewend. Maar Womitex, een Nederlandse leverancier op het gebied van verkoop en verhuur van horecalinnen, voegt daar een identificatie-chip in bed- en badlinnen aan toe. De wereldprimeur werd deze week tijdens de officiële opening van het nieuwe Womitex-hoofdkantoor in Almere aan de aanwezigen gepresenteerd.
*Meedenken*
Marc Rynja, managing director van Womitex: We denken graag met onze klanten mee. Bij hotels en restaurants is zon 200 miljoen euro aan tafel-, bed- en badlinnen in omloop. Jaarlijks verdwijnt er zon 30 tot 40 procent van de handdoeken en 10 procent van het bedlinnen. Door RFID-chips in het platgoed te verwerken, kunnen we precies bijhouden waar een handdoek, badjas of bedlaken zich bevinden en kunnen we dus ook lekken opsporen. Dat scheelt enorm in de kosten voor de horeca.
*Innovatiekracht*
Na een aantal interne veranderingen bij Womitex ontpopt het bedrijf zich steeds meer als innovator en 'rule breaker' binnen de Nederlandse markt voor verkoop en verhuur van horecalinnen. Nu is Womitex de eerste met een toch wel baanbrekende ontwikkeling, aldus Hans Biesheuvel, President-Commissaris van Womitex. Biesheuvel, die in juni tot de nieuwe voorzitter van MKB-Nederland wordt benoemd, verrichtte samen met Rynja de officiële openingshandeling van het nieuwe pand.
~Frank Lindner~
Chip moet diefstal hotellinnen tegengaan
13 maart 2011