Hotel The James verandert vanaf 30 april de standaard voor 3-sterrenhotels. Aan de Aert van Nesstraat, twee stappen verwijderd van de Coolsingel, voelen de bedden in ’t design interieur vederzacht maar trekken gasten een biertje uit de koelkast alsof ze bij hun beste vriend zijn.
Slapen bij een local
The James, ontworpen door architect MulderBlauw, Pool of Ideas en KingKongs, haalt design en persoonlijke service naar een nieuwe prijsklasse. Alsof je een nacht bij een vriend met goede smaak blijft slapen. Hij zal er alles aan doen om het je comfortabel te maken, maar wil vooral ‘zijn’ stad laten zien.
Voor The James betekent dit geen zwembad, geen restaurant, maar wel een gym, gratis wifi en vergaderzaal. The James stuurt gasten hiermee Rotterdam in en wijst zijn favoriete plekken. Het restaurant waar de manager graag op vrijdagavond eet; de bar waar de receptioniste een avond doorhaalt. De beste tips komen immers nog altijd van mensen.
24-uurs markt
Een ontbijt bovenop de kamerprijs laat The James achterwege. Gasten shoppen 24/7 in een self-service market waar iedereen terecht kan wanneer ze willen. Voor verse broodjes, fruit of dat telefoonstekkertje dat toch weer vergeten werd. ’s Avonds vervangen kaas en wijn het ontbijt. Midden in Rotterdam zet The James zichzelf boven rumoer. De deur en receptie liggen op straatniveau. Een lift leidt naar de lounge op de tweede verdieping; de hoogste hotelkamers zitten op de achttiende verdieping met uitzicht over Rotterdam. In het centrum is de stad zo ver weg of dichtbij als je maar wil.