Ruby Group introduceert een 35-urige werkweek voor alle werknemers van de hotels, workspaces en het reserveringsteam, zonder enige aanpassing in de salarissen. Alle werknemers binnen de groep zullen daarnaast vanaf 2023 een deel van de opbrengsten ontvangen.
In juni lanceerde de in München gevestigde hotelgroep al een bijzondere wervingscampagne, waarbij nieuwe werknemers na 6 maanden in dienst een nieuwe tattoo, piercing of hairdo vergoed kunnen krijgen. De campagne was een groot succes en Ruby zag de aanmeldingen van potentiële nieuwe werknemers stijgen met 25 procent. Met de introductie van de 35-urige werkweek voor hetzelfde salaris neemt Ruby opnieuw een spannende stap vooruit in het personeelswervingsproces. Een stap die wederom uniek is binnen de hotelbranche.
De nieuwe maatregel is natuurlijk ook gericht op de huidige en zeer gewaardeerde werknemers. “Om aantrekkelijk te zijn als werkgever in de huidige maatschappij zijn moderne constructies rondom werktijden belangrijk. We willen onze werknemers meer flexibiliteit en vrije tijd bieden, voor hetzelfde bedrag” zegt Uta Scheurer, Vice President Human Resources bij Ruby. Werknemers die toch de gebruikelijke 40 uur per week willen blijven werken ondervinden hier ook de voordelen van: de gemaakte “overuren” zullen worden bijgehouden en kunnen worden uitgekeerd in salaris of in extra vakantie uren op een later moment.
Verder zal Ruby vanaf 2023 de winst gaan delen met de werknemers. “We maken van onze werknemers co-entrepeneurs door de winst met hen te delen. Onze werknemers identificeren zich sterk met Ruby. Wij willen deze identificering en inzet sterker maken en investeren in de relatie met onze werknemers” legt Michael Struck uit, de oprichter en CEO van Ruby.
Naast al deze nieuwe initiatieven geeft Ruby haar werknemers meer flexibiliteit en vrijheid om zelf de werkplek te bepalen en werkuren in te delen. Hiermee gaat de hotelgroep veel verder dan enkel een “work from home” beleid: zo mogen de uren op basis van vertrouwen worden ingedeeld en krijgen werknemers 10 dagen “workation” per jaar. Ook wordt het budget voor individuele trainingen verhoogd. Struck: “Ruby moedigt alle werknemers aan om meer individueel te kunnen werken en te werken aan hun eigen potentieel. We vertrouwen ons personeel”. Alle werknemers bij Ruby krijgen ten slotte een vergoeding voor hun reiskosten en voor een fitness abonnement.
Blijf je graag op de hoogte?
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.