RV Briefje van de dokter

8 januari 2013
RV Briefje van de dokter

Tring, tring, tring! Wij: "Goedemiddag, Excellent Vacation Homes, hoe kan ik u helpen?". Hij: "Ja, goedemiddag, ik wil graag mijn vakantiewoning annuleren."

Wij: "Dat vinden wij jammer om te horen maar als u geen andere keus heeft begrijpen wij dat natuurlijk. Voor wanneer staat uw aankomst gepland?", Hij: "Over 3 nachten”. Wij: “Oei, dat is al snel. Er is toch niets vervelends gebeurd?" Hij: "Nee hoor, maar het kan helaas niet doorgaan dus moet ik annuleren."
Wij: "OK, en u begrijpt dat in geval van annuleren binnen 30 dagen voor aankomst er geen restitutie van betalingen mogelijk is?" Hij: "Maar ik heb een briefje van de dokter, dus wel. Zal ik het naar u faxen?" Wij: "Nou nee meneer, wij hopen dat het niets ernstigs is maar zoals onze voorwaarden aangeven kunnen wij binnen 30 dagen geen restitutie verlenen.

*Infectie*
"U begrijpt dat een vakantiewoning niet makkelijk opnieuw verhuurd kan worden op korte termijn, laat staan voor de twee weken tijdens Kerst die u heeft geboekt. Weet u echt zeker dat u moet annuleren?" Hij: "Ja, absoluut. Ik kan echt niet komen want mijn broer heeft een oorinfectie en mag niet vliegen…."

Nadat mijn collega op reserveringen de gast verder te woord heeft gestaan komt ze overeen dat ze met de baas zal overleggen en daarna zal terugbellen. De gast zal ons telefoontje afwachten en in de tussentijd blijft de reservering actief in ons systeem.
Prijskaartje: ruim $3.000,00 voor twee Kerstweken in één van de populairste woningen in ons aanbod, met privé zwembad en inclusief zwemwaterverwarming tot ongeveer 30 graden (ook in Florida toch wel lekker in de winter…). Kunnen we dat huis opnieuw verhuren? Misschien. Voor de volle 2 weken? Waarschijnlijk niet.

*Onze kansen*
Snel de papieren erbij gepakt en kijken of de gast voor alles getekend heeft. Jawel hoor, ook voor de annuleringsvoorwaarden. Hoe liggen onze kansen? Goed, we staan volledig in ons recht en moeten het inkomstenbelang van de huiseigenaar ook meewegen. Snel met vrouwlief Monique overlegd wat het beste aanvalsplan is, welke alternatieven we kunnen bieden wanneer de gast een zijweg besluit in te slaan en bellen maar.

*Je zegt geen nee tegen Monique*
Goedemiddag, u spreekt met Monique, eigenaresse van Excellent Vacation Homes…
Nou, dat was een leuk telefoontje, laat dat maar aan Monique over, daar zeg je namelijk geen nee tegen. Uiteindelijk liep de gast ongeveer weg met haar en besloot toch te komen. Pffff! Een mogelijk groot probleem met succes afgewend want ook deze gast dacht zijn credit card bedrijf in te schakelen (terugvordering betaling vanwege niet geconsumeerde diensten) en inmiddels weten wij dat de rapen dan gaar zijn en het heel lang kan duren voordat we ons gelijk halen (of niet). De gast? Heeft een prachtverblijf gehad en was super tevreden over zijn hele verblijf.

*Gesprongen toilet met kerst*
Op wat kleine incidentjes na (Sheriff opgeroepen via 911 door een oppas in één van onze woningen, een no-show van 9 dagen ter waarde van $1.400,00 waar we nog steeds niets van teruggehoord hebben, een gesprongen toilettank) was onze Kerst geweldig. Nu de zogenaamde ‘snow bird’ drukte (overwinteraars vanuit o.a. Canada) en ons klaarmaken voor de Paasdrukte, hét topseizoen bij uitstek, met name qua prijsniveau. Ook een minimum verblijfslengte van 10 dagen ingezet, want m’n oude revenue management pet heb ik nog steeds graag op!

Rembert Vonk, "Excellent Vacation Homes":http://www.excellentvacationhomes.com/

Overig nieuws