Samenwerking Groupon en Expedia toch niet ten einde

17 juli 2014
Samenwerking Groupon en Expedia toch niet ten einde

Eerder meldden we op deze site dat Groupon en Expedia uit elkaar zouden zijn, maar dit blijkt toch niet het geval. Ik sprak met Kirsten ten Heggeler,
corporate communications manager van Groupon.

*Verenigde Staten*
Het eerdere "bericht":http://www.hospitality-management.nl/nieuws/groupon-en-expedia-uit-elkaar-14006/, waarin wordt gesteld dat de samenwerking tussen de twee ten einde zou zijn, betreft de Amerikaanse tak van Groupon. Op hun site, "Groupon.com":http://www.groupon.com/, worden zogenaamde 'market picks' verkocht. Deze reisaanbiedingen zijn afkomstig van Expedia. Klanten die via Groupon zo'n reis reserveren, ontvangen 5 procent van het aankoopbedrag in Groupon-credits die zij later weer op Groupon.com kunnen besteden.

*Logo Expedia verwijderd*
Op Groupon.com stond bij de 'market picks' tot voor kort het logo van Expedia vermeld. Dit logo is afgelopen maandag van de site verwijderd. Waarom is hiervoor gekozen? "Expedia en Groupon hebben in de VS in het begin van ons reisaanbod vanuit de vraag- en aanbodkant samengewerkt. De vraagkant had te maken met het promoten van Groupon’s reisaanbod en bewustzijn te creëren hiervoor door samen te werken met een groot merk op reisgebied als Expedia. De volgende stap in de samenwerking met Expedia is nu bereikt. Groupon heeft inmiddels een groot, eigen travel-team opgebouwd dat heel succesvol is in het promoten van ons reisaanbod bij onze klanten wereldwijd. Daarom is besloten dat de samenwerking met Expedia minder zichtbaar is op de Groupon-website."

*Weinig verandering*
Het logo van Expedia is afgelopen maandag verwijderd van de site. Behalve de verminderde zichtbaarheid van Expedia is er dus eigenlijk niets veranderd, aldus Ten Heggeler. "Groupon en Expedia blijven heel nauw samenwerken voor wat betreft de aanbodkant. Expedia blijft een belangrijke aanbieder van onze ‘market picks’ oftewel marktselectie-aanbod met de 5 procent Groupon-credits optie zodat wij onze klanten altijd kunnen bieden waar zij op ieder moment naar op zoek zijn."

"*Lees meer over Groupon*":http://www.hospitality-management.nl/?q=groupon&x=zoeken

~Christel Tuin~

Overig nieuws