In een alsmaar schaarser wordende arbeidsmarkt, een recordaantal openstaande vacatures en een historisch laag aantal werklozen, wordt het voor werkgevers steeds lastiger om de juiste medewerkers te bereiken, te overtuigen en te behouden. De afgelopen twee jaar hebben veel hotelprofessionals de branche verlaten en de hotellerie schreeuwt om arbeidskrachten.
Om te overtuigen op de arbeidsmarkt heeft de HM-Academy de training 'Personeelsmarketing: overtuigen op een krappe arbeidsmarkt' ontwikkeld, speciaal voor de hotellerie. In deze tweedaagse training geeft de HM-Academy inzichten in alle facetten die invloed hebben op het aantrekken en aannemen van medewerkers. Klik hier voor meer informatie over de training.
Tijdens de training krijg je inzicht in de huidige arbeidsmarkt door middel van actuele trends en arbeidsmarktcijfers, leer je welke stappen/beslissingen je moet nemen om de juiste mensen te vinden voor jouw organisatie en hoe je deze mensen aan je organisatie kan binden én weet te behouden. Verder leer wat je kan doen om jouw hotel te positioneren op de arbeidsmarkt en hoe je een concreet doelgroepplan moet maken. Schrijf je hier in voor de training.
Over de trainers
Gusta Timmermans is een absolute recruitment expert, met meer dan 25 jaar ervaring in Recruitment/Talent Acquisition in leidinggevende rollen. Daarnaast heeft ze in 2018 het boek '199 vragen voor een succesvol selectiegesprek' geschreven. In oktober 2021 kwam het “Handboek Recruitment & Employer Branding” uit. Gusta geeft al vele jaren trainingen over selectievaardigheden en wordt gemiddeld met een 9.2 beoordeeld. Haar trainingen zijn inspirerend, interactief en gericht op de praktijk.
Marion de Vries
Marion was jarenlang mede-eigenaar van een in arbeidsmarktcommunicatie gespecialiseerd bureau. Momenteel helpt ze vanuit Employer Brand Builders een diversiteit aan organisaties om hun communicatie met de arbeidsmarkt zowel strategisch als operationeel op de rit te krijgen. Daarnaast is zij voorzitter van de jury voor de Werf& Awards voor impactvol recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. Ook is zij docent aan de Academie voor arbeidsmarktcommunicatie. Haar missie: schaarste op de arbeidsmarkt voor organisaties terug te brengen tot behapbare deel-vraagstukken en daarmee de wervingsbehoefte in te vullen.