Sheraton Hotels & Resorts lanceert wereldwijd in meer dan 240 hotels het wijnconcept Social Hour. Bij een pilot bij 19 hotels blijkt 95 procent van de hotelgasten overtuigd.
*Met medewerking van Wine Spectator*
Drie tot vier keer per week wordt er in de hotels die meedoen in samenwerking met het toonaangevende wijnblad Wine Spectator een proeverij gehouden. Er worden telkens twee wijnen geschonken die in het magazine meer dan 90 punten scoren.
*5 dollar voor een uurtje proeven*
Een proeverij duurt een uur en kost de gast 5 dollar. Dit vraagt in ieder geval het Sheraton Gateway Los Angeles Airport hotel voor de tasting.
De wijnen worden geschonken in glazen van Riedel en de proeverij wordt voorzien van lekkere hapjes. Ook worden er de waters geschonken van Acqua Panna Natural en S.Pellegrino.
*Deelnemers enthousiast*
Slechts 5 procent van de gasten die deelnamen aan de pilot waren niet heel enthousiast, de rest gaf aan zeker terug te komen voor de proeverij en gaat het aanbevelen bij bekenden. 66 procent van de deelnemers gaf aan dat ze graag wijn wilden kopen tijdens hun hotelverblijf wanneer er een goed georganiseerde proeverij zou worden gehouden.
~Frank Lindner~
Sheraton lanceert wijnconcept Social Hour
19 mei 2012