Maar liefst 37% van de hotelgasten geeft geen fooi, vanwege ontevredenheid en pijnpunten. Op nummer één staat een slecht bed, 31% van de deelnemers aan een onderzoek noemt dit de grootste irritatie tijdens het overnachten in een hotel.
*Irritatiepuntjes*
Op de lijst met irritaties komt verder voor: late incheck en vroege uitcheck (23%), geluidsoverlast (14%), slechte hygiëne (11%), tegenvallend uitzicht (8%), slechte douche (6%), lage kwaliteit eten (4%), het lange wachten op een taxi (3%). Hotelgasten die wel fooi hanteren, geven gemiddeld 10 euro aan een kamermeisje en 5 euro aan een piccolo.
*Vraagje...*
'Geeft u fooi tijdens een hotelovernachting?' was de vraag die reisorganisatie World Ticket Center aan 500 klanten stelde tijdens een telefonisch onderzoek.
*Terugkerende gast blijft zich ergeren*
"Opvallend is dat het percentage dat zich ergert aan de slechte bedden in hotels gemiddeld drie keer per jaar in een hotel overnacht. Hun grootste irritatie weerhoudt hun er niet van in hotels te overnachten, maar heeft dus wel invloed op het geven van fooi", aldus Remi Wouters Marketing Manager van World Ticket Center.
~Frank Lindner~
Slecht hotelbed? Dan een lagere fooi!
25 juli 2011