Mensen met een smartphone boeken sneller een hotel online. Dit blijkt uit een rapport van Phocuswright en Millward Brown Digital. Steeds meer
Amerikaanse gasten doen hun boeking via de desktopsite van het hotel naar aanleiding van een bezoek aan de hotelsite via hun smartphone.
*Meer online boekingen*
Vorig jaar vonden er 17 procent meer boekingen plaats naar aanleiding van een eerder bezoek op de site dan het jaar daarvoor. Volgens Douglas Quinby, president of research bij Phocuswright, zijn reizigers die al eerder de hotelsite bezocht hebben via een smartphone gekwalificeerder en kunnen zij gerichter zoeken wanneer ze daadwerkelijk een hotelkamer boeken.
*Eigen kanalen*
Volgens "Travel Weekly":http://www.travelweekly.com/ConsumerSurvey2015/Mobile-devices-key-to-more-online-travel-bookings zijn hoteliers zich de laatste jaren al steeds meer gaan richten op online boekingen. Zo bieden hotelketens als Marriott en Hilton gratis wifi aan aan gasten die direct via hun eigen kanalen boeken. Toch is vorig jaar het aantal maandelijkse bezoekers van OTA's met 24 procent gestegen.
Smartphone bevordert online boeken
19 augustus 2015