Het Eurovisie Songfestival dat onlangs in Düsseldorf is gehouden heeft de hoteliers van de stad geen windeieren gelegd. Uit cijfers van STR Global blijkt dat de hotelmarkt van Düsseldorf het beste jongetje van de klas is wanneer wordt vergeleken met andere grote Europese steden.
*Sterke cijfers*
Naast het muziekfestijn deed de vakbeurs Interpack een positieve duit in het zakje waardoor over de maand mei de bezettingsgraad in Düsseldorf met 34.1 procent steeg tot 72.6 procent ten opzichte van een jaar eerder. De gemiddelde prijs per kamer steeg met 67.5 procent tot 146,86 euro.
*Lijstaanvoerder*
Samen bleken deze variabelen goed voor een stijging van de gemiddelde opbrengst per beschikbare kamer (RevPAR) van 124.6 procent tot 106,60 euro waarmee de Duitse stad met gemak de koppositie binnen de ranglijst wist veilig te stellen.
*Beste/slechtste*
Overige steden die het beter dan gemiddeld deden in mei waren Gotenburg, München, Keulen en Zürich. Madrid, Istanbul en Birmingham presteerden het slechts van alle grote Europese steden. De Nederlandse steden werden niet bij naam genoemd. Aangenomen mag daarom worden dat de resultaten uit Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven en Maastricht gemiddeld waren.
~Frank Lindner~
Songfestival doet hotellerie Düsseldorf goed
30 juni 2011