Starwood Hotels & Resorts Worldwide heeft een nieuwe applicatie geïntroduceerd. De app maakt gebruik van situatiebewuste technologie voor het creëren van een persoonlijke gastbeleving.
*My stay*
De app heeft een interface waarin bijna 1100 hotels en resorts zijn samengebracht. Het uiterlijk, aanzien en de inhoud van de app wordt aangepast aan de situatie van de gebruiker. Achtenveertig uur voor geplande aankomst van de gast in een Starwood hotel of resort stuurt de app een push-notificatie; de 'My Stay' interface neemt vanaf dat moment de huisstijl aan van het specifieke merk en hotel. Het beginscherm biedt toegang tot belangrijke informatie zoals het adres van het hotel, het weer, wegwijzers en hotelvoorzieningen.
*Suggesties voor activiteiten*
Eenmaal in het hotel wordt het verblijf van de gast verrijkt met geïntegreerde inhoud, zoals het kamernummer, eetgelegenheden binnen en buiten het hotel, suggesties voor activiteiten, en directe toegang vanuit de app tot sociale mediakanalen als FourSquare en Facebook.
*Stijging mobiele reserveringen*
Mobiele reserveringen vormen een nog steeds groeiende trend in de hotelbranche. De omzet van Starwood uit mobiele reserveringen is met meer dan 300 procent gestegen ten opzichte van het voorgaande jaar. Ook heeft het bedrijf vastgesteld dat de reserveringspatronen van reizigers die mobiele apparaten gebruiken om een reserveringen te maken sterk afwijken van die van de meer traditionele web reserveringen. Twee derde van de mobiele reserveringen vinden bijvoorbeeld minder dan 24 uur voorafgaande aan het verblijf plaats, driemaal zoveel als bij web reserveringen.
De app is gratis verkrijgbaar in de App Store op iPhone, iPod Touch en iPad of op "www.spg.com/iphoneapp":http://www.apple.com/itunes/affiliates/download/.
~Myrtille Vromans~
Starwood introduceert belevings-app
22 maart 2012