Hotelbedrijf Starwood Hotels & Resorts, bekend van onder meer de merken Westin, Sheraton, W, Le Meridien en Four Points, wil in 2011 tussen de zeventig en tachtig hotels openen. Dit liet het hotelbedrijf optekenen tijdens de afgelopen American Hotel Investment Summit in San Diego.
*Focus op Azië...*
Van de nieuwe hotels die dit jaar wereldwijd open zullen gaan zal een gedeelte nieuwbouw en een gedeelte rebranding met de bestaande merken zijn. De regio waar de onderneming het merendeel van de uitbreiding zal realiseren is Azië. Zeventig procent van de hotels die in de pijpleiding zitten komen in China, India en Thailand.
*...en het Amerikaans continent*
Na Azië volgt Amerika als belangrijkste expansiemarkt. Hier wil het hotelbedrijf gedurende het jaar twintig hotels open laten gaan. In Zuid-Amerika komen vijf nieuwe hotels; in Peru, Panama en Costa Rica.
*Mikken op metropolen*
In Europa gaat Starwood mikken op de grootste steden. Parijs en Londen gaan kennismaken met hotelmerk W. In Londen gaat dit jaar ook het eerste Aloft hotel open.
*Voorkeur voor luxe*
Waar veel hotelbedrijven dit jaar de voorkeur geven aan het positioneren en verstevigen van hun positie in het middensegment, kiest Starwood voor luxe. Het merendeel van de uitbreiding, zeker 60 procent van de nieuwe hotels, is gericht op de bovenste klasse binnen de hotellerie. Extra aandacht is er dit jaar voor hotelmerk St. Regis, wat het honderdste hotel zal aansluiten bij de portfolio.
~Frank Lindner~
Starwood opent dit jaar 70 tot 80 hotels
9 februari 2011