Vanaf 12 september gaan Time to Momo en Moonback samen verder onder de naam Time to Momo. Het samengaan van beide bedrijven is een strategische keuze gericht op het verwerven van een grotere positie op de stedentripmarkt.
Time to Momo is marktleider op het gebied van de (online) reisgidsen over steden. Moonback heeft een boekingssite met een uitgebreid hotelaanbod in dezelfde steden. Reisgids meets boekingssite: het platform voor jouw stedentrip, van de eerste oriëntatie op een stad en een hotel boeken tot ter plekke de stad ontdekken.
Strategische keuze
Time to Momo en Moonback maken de strategische keuze om samen verder te gaan zodat ze op deze manier een grotere positie in de stedentripmarkt verwerven. Beide bedrijven waren hier al actief en samen bieden ze een sterkere toegevoegde waarde voor stedentrippers. De expertise op het gebied van stedentrips van Time to Momo en de kracht van Moonback op het gebied van techniek, design en hotels vormen samen het stedentripplatform. Niels Meijssen, oprichter van Moonback, is de CEO van het bedrijf.
Niels Meijssen (oprichter en CEO Moonback). Fotograaf: Max Kneefel
Bij de meeste stedentrips ben je maar even in een stad en hoe haal je dan alles uit je verblijf? Hoe weet je waar je moet zijn? De locals van Time to Momo in meer dan vijftig steden hebben het voorwerk al voor de reiziger gedaan. Samen met de redactie zoeken zij uit waar je het lekkerste eten, de mooiste hotspots en de fijnste hotels vindt. En deze staan samen met routes door de leukste wijken overzichtelijk in de stedengids, op de website en in de app.
Missiegedreven en steward-owned
Time to Momo heeft als missie de menselijke maat terug te brengen in de reisindustrie. Niets is zo menselijk als een stad. Toch zijn stedentrips vaak standaard en zonder respect voor iedereen die de stad maakt tot wat zij is. Time to Momo laat zien dat het anders kan en werkt met respect voor reizigers, inwoners, hoteliers, restauranthouders en de stad zelf.
Moonback is opgericht als een steward-owned bedrijf, een ondernemingsvorm waarbij stemrecht (macht) en winstrecht (financiële belangen) van elkaar gescheiden zijn. Dit met het idee dat op deze manier de missie de boventoon voert en niet de winstmaximalisatie voor aandeelhouders. Time to Momo zet het steward-ownership voort.
Over Time to Momo
Time to Momo is gevestigd in Rotterdam en werkt nauw samen met de uitgeverij van de gelijknamige paperback stedengidsen. Het team van Time to Momo, bestaande uit vijftien personen, is verantwoordelijk voor alle digitale activiteiten van het merk: reisinspiratie, online hotelboekingen en de verkoop van online routes door de steden. Het bedrijf is actief in meer dan vijftig steden in Europa en een aantal daarbuiten. Reizigers hebben de keus uit ruim 3.000 hotels, b&b’s en hostels. Zowel het aantal steden als het aanbod blijft groeien.
Blijf op de hoogte!
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.