The Anthony Hotel in Utrecht loopt vooruit als het gaat om het verbeteren van hun gastervaring. Met de implementatie van RUNNR.ai, een kunstmatige intelligentie tool die via WhatsApp werkt, is The Anthony Hotel een van de eerste hotels in Utrecht die werkt met dit systeem. Gasten krijgen direct antwoord op hun vraag, kunnen services bijboeken en probleemloos betalen.
“Via Whatsapp sturen wij gasten na het maken van een reservering een kort bericht, tijdens en na hun verblijf volgt een servicebericht. Daardoor kunnen onze gasten snel een antwoord krijgen op veel gestelde vragen, bijvoorbeeld over de inchecktijd of parkeermogelijkheden. Ook is het mogelijk om eenvoudig ontbijt of roomservice te bestellen en verzoeken in te dienen voor extra handdoeken of kamerschoonmaak.
Een andere feature is dat ze via de tool antwoord kunnen krijgen op vragen als ‘Welke restaurants staan in de buurt hoog aangeschreven?’, of ‘Hoe kan ik met het openbaar vervoer bij het theater komen?'. Informatie over bijvoorbeeld een restaurant wordt onder meer voorzien van een reviewoverzicht en een link naar de website zodat gasten een compleet overzicht krijgen waar ze echt wat aan hebben. Deze innovatie draagt bij aan een niveau van gemak waar gasten de voordelen van kunnen plukken", vertelt Wouter Visser, General Manager van The Anthony Hotel Utrecht.
Inzet RUNNR.ai
Dit online programma is een geautomatiseerde tool waardoor communicatie tussen het hotel en de gasten makkelijker en efficiënter verloopt. “Vaak zijn de communicatiekanalen versnipperd, denk aan een chatbot op de website, e-mail met de receptie en bellen met de front office. Wij vereenvoudigen dit proces door een enkel contactpunt te bieden via WhatsApp, waarbij kunstmatige intelligentie en algoritmen worden ingezet om vragen van gasten te beantwoorden en proactieve berichten te verstrekken tijdens hun verblijf", legt Michiel de Vor uit, oprichter van RUNNR.ai.
Hoge openingsrate
Het gebruik van WhatsApp als communicatiekanaal is een belangrijk voordeel. “Met een openingspercentage van 98 procent overtreft het e-mailverkeer, dat slechts een openingspercentage heeft van 20 procent. Dit betekent dat gasten eerder berichten zien die via WhatsApp zijn verzonden en daar vaker op reageren, waardoor de communicatie efficiënter en effectiever wordt. Bovendien heeft de app een betrokkenheidspercentage van 65 procent, wat aangeeft dat gasten deze actief gebruiken voor diensten bestellen, verzoeken indienen en feedback geven", aldus De Vor.
Innovatieve ontwikkeling
The Anthony Hotel is een van de vijftig hotels in Nederland die gebruikt maakt van RUNNR.ai, dat operationeel is sinds de zomer van 2022. De implementatie van RUNNR.ai maakt deel uit van een trend naar het gebruik van technologie om de gastervaring te verbeteren. Hotels maken steeds vaker gebruik van digitale tools om in- en uitcheckprocessen te stroomlijnen, gepersonaliseerde aanbevelingen te doen en feedback van gasten te verzamelen. Deze tools zijn ontworpen om een niveau van gemak te bieden dat steeds belangrijker wordt voor moderne reizigers.
Blijf je graag op de hoogte?
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.