The Cloud op HotelTech 2015

6 november 2015
The Cloud op HotelTech 2015

The Cloud op "HotelTech":http://www.hoteltech.nl/bezoeken/inschrijven/? Nee, het is geen popband die de bühne bestijgt, maar Tony Krijnen. Tony werkt bij Microsoft en verzorgt in die hoedanigheid
wereldwijd lezingen over onderwerpen zoals de cloud. Zo ook op 23 november aanstaande tijdens HotelTech. Wat is de toegevoegde waarde van het werken in de cloud voor hoteliers? Hoe ziet de toekomst eruit? Maak je op voor veel vragen en veel antwoorden.

*Jongeren en tech*
Tony is enthousiast en vertelt honderduit over de cloud, de toekomst en over jongeren. "Bij Microsoft maken we geen producten specifiek voor hoteliers. Dat klopt. Onze partners doen dat wel. Met Azure bijvoorbeeld: dat zijn de bouwstenen waarmee zij een product maken. Ik wil op 23 november ook graag meer aandacht geven aan hoe jongeren technologie ervaren en gebruiken. Er is zoveel veranderd namelijk... Voor veel diensten hoef je geen investering te doen, en daardoor betaal je alleen voor het gebruik. Bovendien is techniek zo belangrijk in het leven tegenwoordig. Er is zoveel informatie beschikbaar. Er is enorm veel veranderd in hoe we problemen oplossen, in hoe we de wereld zien en hoe we de wereld inrichten. Er zijn meer mogelijkheden nu."

*Adapt or die!*
Tony vervolgt zijn betoog: "Gisteren was ik bij een lezing. Het begrip 'disruption' kwam daar veel aan bod. De gevestigde orde moet het opnemen tegen nieuwe betreders van de markt. Partijen die het anders doen. Frisser, misschien wel. De muziekindustrie heeft de discussie al gehad; daar is de strijd al gestreden. Het succes van Airbnb had niemand zien aankomen ten tijde van de couchsurfing-beweging. Maar Airbnb heeft een superprofessionele website, met strakke fotografie, een mooie lay-out, soepele techniek en wat al niet meer. Het zijn spannende tijden. Hoteliers moeten er duidelijk aan wennen dat bijna alles zich online afspeelt. Weet je wat ik de spreker gisteren hoorde zeggen? 'Adapt or die!' Klinkt misschien wat hard, maar het is wel de realiteit."

*Focus op de gast van morgen*
"Ook hoteliers moeten leren hoe ze de gast van morgen moeten bedienen. Doe je dat niet, dan verlies je de strijd. Persoonlijk contact wordt nog weleens overdreven door hoteliers. Online zijn er betere mogelijkheden. Zelf heb ik als zakelijke reiziger helemaal geen trek in een praatje met iemand aan de balie, en een formuliertje invullen is niet van deze tijd. Het systeem aan de achterkant moet juist veel over de gast weten, zodat hij direct naar de hotelkamer kan en zijn telefoon in de oplader kan gooien. Echt, het zijn spannende tijden; ook voor de hotellerie!"

"Schrijf je nu in voor HotelTech 2015 via deze kink!":http://www.hoteltech.nl/bezoeken/inschrijven/

~Thijs Jacobs~


Overig nieuws