The Student Hotel is voor vele studenten, reizigers, ondernemers en lokale bewoners een gewilde plek om te verblijven en zal vanaf nu doorgaan als ‘The Social Hub’. De nieuwe naam past bij het innovatieve hybride hospitality-model van het groeiende bedijf. The Social Hub heeft namelijk ook plannen aangekondigd met aandeelhouders APG en GIC om het aantal locaties uit te breiden tot 50 door heel Europa.
The Social Hub telt inmiddels 11.000 kamers verspreid over heel Europa en is geschat op een waarde van 2,1 miljard euro. Het bedrijf heeft een transformatie doorgemaakt van studentenhotel naar een wereldwijd begrip dat ‘Social’ centraal stelt en als hub gasten en lokale gemeenschappen met elkaar verbindt. De nieuwe identiteit versterkt het karakter van de hybride hospitality model van The Social Hub. Het weerspiegelt de behoefte van gasten aan flexibele ruimtes, waar mensen met elkaar in contact kunnen komen, verbinding aan kunnen gaan en communities kunnen creëren - of ze nu een nieuwe stad willen leren kennen of een zakelijk netwerk willen opbouwen.
De huidige 13 locaties van The Social Hub - in onder meer Amsterdam, Berlijn, Bologna, Florence en Wenen - bieden een breed scala aan uniek ontworpen voorzieningen. Hieronder vallen onder andere grote gemeenschappelijke ruimtes, studentenhuisvesting, hotelkamers, co-workingplekken, vergaderruimtes, sportscholen, bars, restaurants en evenementenprogramma’s voor de community.
Resultaat
Het resultaat van het bewezen hybride concept is dat de studentenkamers in de nieuwe locatie Madrid tot maart 2023 al zijn volgeboekt en ook het overige aanbod van The Social Hub de verwachtingen overtreft. The Social Hub heeft tijdens haar 10-jarige bestaan honderden bedrijven en duizenden gasten ontvangen. Ondertussen blijft de vraag naar co-working-, vergader- en gemeenschappelijke ruimtes steeds verder toenemen. Op dit moment richt The Social Hub al 15% van haar activiteiten op deze vraag en zijn er plannen om het aantal vierkante meters op toekomstige locaties hiervoor te verdubbelen, en huidige panden hierop aan te passen.
De opening van de nieuwe locaties in 2022 maken deel uit van de eerste reeks in het uitbreidingsplan, met als doel het portfolio met 100 procent te laten groeien. Zeven hubs staan al op de planning om tegen 2025 te openen.
Als onderdeel van de uitbreidingsplannen van The Social Hub worden er dit najaar twee nieuwe locaties geopend in Spanje - het eerste in het centrum van Madrid en het tweede in de wijk Poblenou in Barcelona. Dit zijn de eerste locaties die in de nieuwe hoedanigheid worden geopend en The Social Hub verwacht in de eerste 6 maanden 1000 nieuwe leden en meer dan 50.000 gasten te verwelkomen. Een derde locatie zal dit jaar in Toulouse worden geopend.
Trots en blij
Charlie MacGregor, CEO en oprichter van The Social Hub, zegt hierover: "We zijn enorm trots en blij om onder de nieuwe noemer onze reis voor te zetten en dat deze onthulling samenvalt het met openen van twee nieuwe hubs in Spanje. We hebben onze naam veranderd in The Social Hub om sociale impact nog meer centraal te stellen bij alles wat we doen. Er is nu meer dan ooit behoefte aan echte verbinding en positieve verandering, wij geloven dat we samen een betere samenleving creëren!'
Frank Uffen, Managing Director, Community & Partnerships licht toe: "The Social Hub ziet onze community door een nieuwe lens. Dus niet aparte groepen van studenten, reizigers, digital nomads of ondernemers, maar als één gemeenschap met een gedeelde mindset."
Eén van de stappen die The Social Hub onderneemt op maatschappelijk gebied is het evenementenprogramma, dat als doel heeft het sociale netwerk te verbeteren en 200 evenementen per maand bevat. Hier onder vallen verschillende leerervaringen, themadagen, netwerkevenementen, sportlessen, een programma voor welzijn en geestelijke gezondheid en meer.
Ambassadeurs
Dit evenementenprogramma wordt kracht bijgestaan door de snelgroeiende groep van 200 ambassadeurs door heel Europa die verschillende communities en mindsets vertegenwoordigen. Op deze manier verbinden zij de hubs met de stad en ondersteunen zij talent in de community. Zo werd The Social Hub Amsterdam in 2022 voor de tweede keer benoemd als het officiële Pride Hotel van de stad, waar Pride TV, Pride University en diverse evenementen op het gebied van diversiteit en inclusiviteit plaatsvinden.
The Social Hub (voorheen: The Student Hotel) werd opgericht in 2012 door Charlie MacGregor met het idee om studenten te helpen hun doelen te bereiken door ruimtes van kwaliteit te bieden waar ze kunnen leren, verblijven, werken en connecties te maken. Al snel trokken de locaties een steeds diversere groep - van lokale ondernemers en bedrijfseigenaren tot reizigers en digitale nomaden. De rebranding van The Student Hotel naar 'The Social Hub' is de logische volgende stap in het versterken van het hybride hospitality-aanbod en de missie om mensen met elkaar te verbinden.