Bedrijven in de Nederlandse toeristische sector, zoals hotels, vakantieparken en bed & breakfasts, zijn telefonisch slecht bereikbaar. 60% van de consumenten gaf bij meer dan
1400 toeristische bedrijven aan geen gehoor te krijgen. Dit blijkt uit cijfers van "Telefoonboek.nl":http://www.telefoonboek.nl.
*Volgeboekt*
In totaal hebben ruim 1500 mensen laten weten of ze de betreffende camping of bed & breakfast te pakken konden krijgen. ÂDit percentage van telefonische onbereikbaarheid is dusdanig hoog dat hier zeker tijdens deze zomerperiode wat aan gedaan moet wordenÂ, aldus Joost Nijensteen, Business Manager van Telefoonboek.nl. ÂJuist in deze maand is telefonische bereikbaarheid voor deze bedrijven van groot belang. Veel hotels, vakantieparken en campings zijn momenteel volgeboekt. De meeste aandacht gaat dan hoogstwaarschijnlijk uit naar klanten die daar vakantie aan het vieren zijn in plaats van naar klanten die nog moeten gaan komenÂ, stelt Joost. ÂDit kan schadelijk zijn voor het bedrijf, aangezien veel van deze bedrijven ook na augustus nog toeristen binnen willen hebben.Â
*Optimale telefonische bereikbaarheid*
Telefoonboek.nl biedt vanaf nu met "Places Antwoordservice":https://www.places.nl/antwoordservice/ de mogelijkheid aan bedrijven om optimaal telefonisch bereikbaar te zijn. Om kennis te maken met deze dienst mogen bedrijven deze zomer 30 dagen lang de antwoordservice vrijblijvend proberen. Nijensteen: ÂOp deze manier monitoren wij een maand lang kosteloos welke telefoontjes een bedrijf mist. Aan het einde van de maand evalueren wij de uitkomst hiervan met de ondernemer en heeft hij of zij gelijk inzicht in de telefonische bereikbaarheid van het bedrijf. Afgelopen maand sloten meer dan 100 bedrijven bij deze antwoordservice aan."
Toeristische sector slecht bereikbaar
5 augustus 2014