De doelgroep zakelijke gasten telt veel meer vrouwen dan enkele jaren geleden; toch laten de producten en diensten van hotels die afgestemd zijn op vrouwen, nog steeds te wensen over. Hier een Top Tien van de grootste ergernissen, opgesteld door… een vrouw:
Slechte haardrogers
Daar waar we met onze eigen föhn al 15 minuten voor de spiegel staan, doen we er met de föhns in de hotels minstens twee keer zo lang over. Niet alleen is het snoer vaak te kort, ook moeten we vaak constant onze vinger op de knop houden om een luchtstroom te krijgen, en het zuchtje dat we dan krijgen, is niet genoeg om onze lokken droog te krijgen.
Slechte strijkijzers
Niet alle hotels hebben er één op de kamer, maar als ze er zijn, vormen ze een gevaar voor onze garderobe. De strijkijzers in hotels worden niet warm genoeg of zijn zo roestig dat we ze niet op onze mooie witte blousejes vertrouwen.
De kamernummers…
Wij vrouwen willen ons graag veilig voelen en houden van discretie. In veel hotels wordt echter nonchalant omgesprongen met ons kamernummer en kunnen omstanders met gemak te weten komen waar we verblijven.
Kamers op een ongunstige plek
Op de begane grond, in een bijgebouw, aan het eind van een donkere gang, direct naast de lift… Nee! Wij willen gewoon een fijne, simpele kamer, zodat we ons op ons gemak kunnen voelen als we er terug komen na dat zakendiner.
2 in 1 badproducten
Douchegel en shampoo in één; daar krijgen we de kriebels van. Omdat we licht willen reizen, gaat de favoriete shampoo, douchegel of bodylotion vaak niet mee. Dan wensen we minstens aparte producten voor haar en lichaam.
Burgers, pizza en spaghetti carbonara
In principe hebben we niks tegen deze gerechten, maar vrouwen die veel reizen hebben liever wat meer keuze. Gezonde, ‘low-carb’ opties, vers bereid en aan de kamerdeur bezorgd; dát willen wij!
Trage bediening
Zakenvrouwen zijn vaak genoodzaakt om alleen in een hotel te dineren, wat op zich al enigszins ongemakkelijk is. Maar als het personeel er dan ook nog alle tijd voor neemt om ons de gerechten te serveren… Wij willen gewoon snel eten; erin en eruit, zodat we verder kunnen met de avond.
Maatje XXXL badjas en slippers
Veel hotels verstrekken als extraatje een zachte badjas en badslippers. Deze zijn vaak zó groot dat we erin verzuipen, laat staan dat we op die slippers kunnen lopen. We willen er nog enigszins presentabel uitzien als de roomservice (met gezonde opties) op de deur klopt.
Nonchalante behandeling
Iedereen wil zich graag speciaal voelen. Net een beetje extra aandacht, de vraag of we lekker hebben geslapen, advies over een goed restaurant, of hulp met de bagage. Het zijn kleine dingen, maar ze zorgen er wel voor dat we als individu behandeld worden en niet het idee hebben dat we totaal genegeerd worden.
Dure of slecht functionerende Wi-Fi
Het wordt langzamerhand beter, maar niks is zo vervelend als het niet kunnen checken van de e-mail, zeker voor zakenvrouwen. Als we daar dan ook nog voor moeten betalen, is de maat snel vol. Maak Wi-Fi gratis en goed, want als je het goed doet, zorgen wij voor die gratis reclame voor je hotel via Foursquare, Twitter of Facebook.
HM302014