Training branding voor de hotellerie

Auteur: redactie
31 december 2019
Training branding voor de hotellerie

Als je 'branding' opzoekt in het woordenboek, blijkt dat het woord 'imago' vaak als synoniem gebruikt wordt. Zoek je verder op 'imago' dan wordt het woord 'impressie' genoemd, en impressie wordt weer gekoppeld aan 'gevoel' (vaak vertaald als ‘emotie’ en in sociale media als ‘likability’).

Hiermee hebben we de basis gelegd voor een brandingproces. Likability, value proposition en usp’s: de 3 kernwoorden om je proces te starten, om je onderneming te positioneren. En dit is precies het proces waar iedere onderneming aandacht aan zou moeten besteden.

Met deze training ontwikkel je vaardigheden om van je hotel een sterke brand te maken en hoe je je hotel sterk kunt positioneren.

Inhoud van de training

Deze training bestaat uit 3 dagen. Theorie wordt afgewisseld met praktische workshops.

Dag 1: Theorie: de basis + usp’s

Introductie en presentatie van de fundamentele elementen van branding
Technische, tactische en emotionele usp’s
Workshop: toolbox creatie (trust-uniqueness – purpose)
Analyse van je hotel
Workshop: het voorbereiden van een branding workshop voor je team
Advies voor huiswerkopdrachten (doe een branding workshop met je team)

 

Dag 2: Het plan + outside-in en communities

Korte samenvatting van de fundamentele brandingelementen en het psychologische cijfer 3
Deep dive outside -in, verrassende collaborations en communities
Presentatie en analyse van huiswerkopdrachten
Workshop: het maken van een branding actieplan
Presentatie en discussie van het branding actieplan in groepen
Advies voor huiswerkopdrachten (maak een branding actieplan met je team)

 

Dag 3: De uitvoering + value propositions

De branding toolbox checklist en de value propositions
Workshop: van branding actieplan naar branding implementatieplan
Presentatie en discussie van het branding implementatieplan in groepen
Top 3 presentatie en documentatie
‘Go to market’ strategie en follow up

 

Dit levert het je op

Theoretische en praktische kennis over hoe branding toe te passen voor je eigen hotel
Een ‘toolbox’ checklist
Workshoptools om je teams voor te bereiden
Een concreet actieplan
Een implementatieplan

 

Trainer

De trainer is Ed Renner. Branding is voor hem - na 30 jaar intensief werken met brands en concepten - een deel van zijn DNA geworden. Ed werkt als branding-consulent in zowel Nederland als Scandinavië. Hij begeleidt executive teams, managementteams, project- en creatieve teams binnen de design-, fashion-, convenience-, industrial-, biotec-, retail- en horecasector.

Klik hier om je aan te melden voor de training of voor meer informatie over de training.

Overig nieuws