Met het aantreden van Michiel Roelfsema als general manager van Hotel Okura Amsterdam vinden er verschuivingen binnen het managementteam plaats. Michiel Roelfsema maakt bekend dat Femke Groeneveld-Weller en Jos Pallandt, beiden reeds werkzaam in het hotel, nieuwe verantwoordelijkheden op zich nemen.
Per 17 mei neemt Femke Groeneveld-Weller naast haar huidige functie als commercial director ook de rol van deputy general manager op zich en verwerft daarmee een andere positie in het managementteam. Femke Groeneveld-Weller zette haar carrière in de gastvrijheidsindustrie in 2009 in Hotel Okura Amsterdam voort, na ruim 20 jaar werkervaring te hebben opgedaan in de internationale hotellerie. Ze werd toen aangesteld als director of conferences & events van Hotel Okura Amsterdam, voordat ze in 2011 werd benoemd tot commercial director en verantwoordelijk werd voor de commerciële strategie. Femke blijft in haar nieuwe rol eindverantwoordelijk voor de commerciële afdelingen van het hotel en neemt daarnaast de honneurs waar in afwezigheid van general manager Michiel Roelfsema.
Jos Pallandt heeft zijn sporen in het vijfsterren superior hotel ruimschoots verdiend. Hij heeft er sinds 2009 verschillende functies bekleed, waaronder assistant front office manager en assistant director of food & beverage. Met zijn benoeming tot director of rooms division treedt hij toe tot het managementteam van Hotel Okura Amsterdam. Per 1 mei is Jos Pallandt onder andere verantwoordelijk voor de afdelingen front office, conciërge, guest relations, beveiliging en housekeeping. Ook Okura’s wellness centre Nagomi Spa & Health valt onder zijn verantwoordelijkheid.
Tim Maathuis volgt Jos Pallandt op als assistant director of food & beverage. Tim Maathuis deed eerder ervaring op als conference and banqueting manager bij Landgoed De Wilmersberg en vervulde daarna verschillende functies bij het Conservatorium Hotel, waaronder die van assistant food and beverage manager.