The Manhattan hotel in Rotterdam is naar eigen zeggen het eerste hotel in Nederland met een Twitter-conciërge. Conciërge Lesley Klavert informeert hotelgasten
via het sociale medium over
toeristische attracties, taxiÂs, restaurants, uitgaansgelegenheden en andere evenementen in de havenstad.
Hotelgasten kunnen hun vragen stellen via "@conciergeRTM":https://twitter.com/ConciergeRTM. over wat er in de stad gebeurt kan men tussen 08.00 en 20.00 uur
terecht bij de Twitter-conciërge. Ook niet-hotelgasten kunnen gebruik maken van de dienst.
*Jongste hotelconciërge*
Lesley Klavert is de jongste hotelconciërge van Nederland. Klavert is als enige Rotterdamse hotelconciërge aangesloten bij Les Clefs dÂOr, de internationale organisatie van hotelconciërges. Sinds deze week maakt hij ook deel uit van het bestuur van de Nederlandse afdeling van de beroepsvereniging.
*Social media 'blijvertje'*
The Manhattan Hotel Rotterdam vindt het belangrijk dat naast het professionele en persoonlijke advies van de conciërge in het hotel, gasten voordat ze Rotterdam bezoeken ook via de social media te woord kunnen worden gestaan. Social media is niet meer weg te denken als middel om met hotelgasten te communiceren.
~Frank Lindner~
Twitter-conciërge in The Manhattan hotel
25 april 2013