Hospitality is een dynamische sector. Veranderingen zijn leuk, maar zorgen ook voor de nodige uitdagingen. Door het enorme aanbod worden gasten steeds kritischer. Ze willen de beste ervaring voor de laagste prijs.
Daarom speuren gasten het internet af naar de beste deals. Dit leidt tot een belangrijke uitdaging waar de sector mee worstelt: de beperkte verkoop van extra services, wat leidt tot een lagere omzet per verbleven gast. In dit artikel lees je hoe je deze uitdaging kunt tackelen.
Uitdaging: lage omzet per gast
Prijs is voor veel gasten doorslaggevend bij de keuze voor een accommodatie. Als gevolg daarvan wordt er vaak vooral geadverteerd met goedkope kamers. Dit zijn dan ook de eerste kamers die volgeboekt zijn.
Helaas wordt het aanbieden van extra’s hierbij vaak vergeten. Denk aan een ontbijt, high tea of activiteit. Deze extra’s kunnen de omzet per gast juist verhogen.
Door actief de omzet per verbleven gast te verhogen, verhoog je niet alleen je omzet, maar optimaliseer je ook de:
- Bezettingsgraad;
- Ervaring van je gasten;
- Beoordelingen van je gasten.
Oplossing: gepersonaliseerde mobile marketing
Maar hoe verhoog je de omzet per gast nu concreet? Dat doe je door relevante informatie over je gasten te verzamelen en extra’s aan te bieden die voor hen interessant zijn.
Door informatie over de samenstelling van een gezelschap direct bij het boeken uit te vragen, kun je deze data opslaan in een Customer Data Platform (kortweg: CDP). Hierin sla je overzichtelijk alle klantdata op. Op basis van deze klantdata kun je segmenten maken die je gepersonaliseerde aanbiedingen kunt sturen.
Een voorbeeld:
Zorg ervoor dat je weet wat de samenstelling is van het gezelschap dat een kamer boekt. Is dat een jong stel? Dan hebben ze wellicht interesse in een late check-out. Is dat een gezin met kinderen? Dan voelen ze mogelijk iets voor een grotere kamer waar extra bedden in passen.
Maak bijvoorbeeld een segment ‘gezinnen’. Naar dit segment kun je berichten sturen om:
- hun kamer te upgraden;
- ontbijt bij te boeken;
- alvast leuke activiteiten met kinderen te boeken.
Met al deze persoonlijke aanbiedingen creëer je kansen om de omzet per klant te verhogen. Het doel is immers dat deze gasten upgraden naar een grotere kamer of activiteiten boeken.
5 uitdagingen & oplossingen voor Hospitality
De belangrijkste 5 uitdagingen waar de hospitality sector momenteel tegenaan loopt zijn:
- De afhankelijkheid van grote boekingsplatformen;
- Het hoge aantal annuleringen;
- De lage omzet per verbleven gast;
- Het niet kunnen bereiken van je gasten;
- Drukke agenda’s en gebrek aan tijd.
Download nu gratis de whitepaper ‘5 uitdagingen & oplossingen voor Hospitality’. Hierin worden de 5 grootste uitdagingen in de hospitality sector uitgelicht én lees je hoe je deze kunt oplossen. Onmisbare informatie voor iedereen in de sector!
CM.com, uw partner voor mobiele oplossingen
De whitepaper ‘5 uitdagingen & oplossingen voor hospitality’ is opgesteld door CM.com. CM.com (AMS: CMCOM) is een wereldwijde leider in cloud software voor conversational commerce die bedrijven in staat stelt om een superieure gastervaring te leveren.
Ons communicatie- en betalingsplatform stelt hotels in staat om de betrokkenheid met gasten via meerdere mobiele kanalen te automatiseren, gecombineerd met naadloze betalingsmogelijkheden die de verkoop stimuleren, gasten winnen en de gasttevredenheid vergroten.