Als de stad Utrecht wil groeien op de markt van het weekendtoerisme, dan is het nodig dat het aantal bijzondere hotels toeneemt. Dit liet Floris de Gelder, wethouder van Economische Zaken, Toerisme en Citymarketing in de Domstad weten in het AD Utrechts Nieuwsblad. "Utrecht is rond de Jaarbeurs al honderd jaar goed in het zakelijk toerisme, maar wil het meer mensen naar Utrecht trekken om van de stad te genieten, dan is verbetering van het aanbod hard nodig."
*Positieve benadering*
De stad zou er volgens de wethouder goed aan doen om creatieve ondernemers in de hotelsector te helpen hun plannen uit te voeren en aanvragen voor vergunningen positief te benaderen.
*Koren op de molen*
Onlangs kwam aan het licht dat de Mammoni horecagroep uit de Domstad plannen heeft voor een loft-hotel in de Domstraat, vlakbij de Domkerk. Directeur van Mammoni, Jan van der Grift liet in het AD weten dat het HotelDOM nog dit jaar open zal gaan. Het zou om een beperkt aantal doch ruime kamers gaan, waarin bad en bed zich in één 'open' ruimte bevinden.
*Nog even geduld*
Inmiddels is de verbouw van het pand in volle gang en is de eerste pagina van de website van HotelDOM in de lucht. Hierop wordt aan de bezoeker 'nog even geduld' gevraagd. Men kan in de tussentijd de vorderingen volgen via "Twitter":http://twitter.com/HotelDOM. Het hotel komt in het pand waar voorheen interieurontwerp en -winkel Mo zat. Als Van der Grift een designhotel had gewild, dan hoefde hij alleen maar bedden, tafels en stoelen in de ruimtes te zetten. De failliet verklaarde interieurwinkel had de ruimtes strak op orde. Maar de keuze voor de hotelinrichting viel op een loft-concept.
Foto: Het pand waar HotelDOM zich in gaat huisvesten.
~Frank Lindner~
Utrecht klaar voor creatieve hoteliers
25 februari 2010