Op 24 oktober lanceert Google de Nederlandse versie van spraakassistent Google Home. Voor deze slimme speaker, die de gebruiker opdrachten kan geven en vragen kan stellen, ontwikkelde Nederlandse beddenfabrikant Auping een zogenaamde ‘Google Action’. Aansluitend bij zijn merkcampagne ‘Met liefde.’ lanceert Auping een verhaaltje voor het slapengaan voor Google Home. Auping zet hiermee de eerste stap in de toepassing van spraakgestuurde technologie in de slaapkamer en heeft de ambitie om in de toekomst nog andere toepassingen te ontwikkelen.
Verhaaltje voor het slapengaan
Het verhaaltje voor het slapengaan dat kan worden aangeroepen via Google Home sluit aan bij Aupings merkcampagne 'Met Liefde.'. Het bed is naast de plek waar je slaapt ook een plek om te praten, te troosten, te relaxen en voor veel gezinnen ook om samen een verhaaltje te lezen voor het slapengaan. Een plek voor aandacht voor elkaar. Door hardop"Hey Google, praat met Auping bedtijdverhaal" te zeggen kan de gebruiker de Google Home-speaker vragen om een verhaaltje te vertellen. Het interactieve verhaal ‘Bram en het magische bed’, ingesproken door Birgit Schuurman, wordt voorgelezen en tijdens het verhaal vraagt de speaker de luisteraars om actief mee te doen. Een interactief verhaal dus, waarmee het liefdevolle moment van het verhaaltje voor het slapengaan voor ouders en kinderen nog magischer wordt.
Auping heeft deze Google Action ontwikkeld samen met voice specialisten van Mindshare en Greenhouse Group Conversational. Fotocredit: Bibi Neuray