Vanaf vandaag is Den Haag officieel een nieuw premium hotelconcept rijker: voco The Hague. Burgemeester Van Zanen heeft vrijdagochtend de deuren van de eerste voco in de Benelux geopend binnen het wereldwijde portfolio van IHG Hotels & Resorts.
Alle ruimtes in het gloednieuwe hotel zijn geïnspireerd op de natuur en naast mensen, is er aandacht voor dieren: zo zijn er permanente verblijfplaatsen voor vogels en bijen en kunnen insecten overnachten in de zogenaamde insectenhotels. Duurzaamheid staat hoog in het vaandel. De burgemeester heeft dan ook samen met general manager Inge van Weert officieel het lint van de levensgrote boom losgemaakt, de centerpiece in het hart van het hotel dat symbool staat voor de ecologische belofte.
Het historische en voormalige ABN Amro-gebouw dat dateert uit 1923 heeft de afgelopen jaren een complete metamorfose ondergaan. Kantoren en geldautomaten hebben plaats gemaakt voor 204 lifestylekamers en twee horecaconcepten: kitchen, bar en lounge Botanica en gastrobar Ultramarijn. voco combineert de kwaliteit en allure van een wereldwijd merk met de charme van een lokaal, eigentijds boutique hotel vol Haagse touches en biedt hiermee al haar gasten een betrouwbare premium ervaring. Voor meer informatie: klik hier.
Eigen Haagse identiteit
General Manager Inge van Weert: “Onder ons credo ‘come on in’ hebben we de afgelopen weken de eerste gasten mogen ontvangen. Nu ook burgemeester Van Zanen de eervolle taak had om de laatste puntjes op de i te zetten, zijn wij er helemaal klaar voor in Den Haag. Iedere voco beschikt over zijn eigen identiteit en het Haagse bij ons springt eruit. Zo ontvangen wij de gasten met borstplaat van Haagse hopjes, lavendel en Haagse honing, hebben wij de ooievaar toegevoegd aan onze drie iconische merkmascottes de vink, de uil en de flamingo en staan er gepersonaliseerde fietsen voor de deur. En dit doen wij niet alleen voor hotelgasten. Vanaf vandaag openen wij officieel de deuren voor iedereen uit Den Haag en omgeving en nodigen wij jullie uit om onze eigentijdse voco lifestyle zelf te ervaren. Want wat we hier hebben neergezet zie je nergens anders.”
Nieuw collectiemerk
Middenin het hart van Den Haag is vanaf begin juli het nieuwe premium hotelconcept: voco The Hague geopend. Met haar 204 lifestylekamers, verdeeld over zeven verdiepingen, genieten gasten van een eigentijds lifestyle hotel vol duurzame en wereldse touches. De kamers kijken uit op het lichte atrium met de metershoge boom, de zorgvuldig aangelegde tuin van het naastgelegen Johan de Witthuis of hebben uitzicht op het Noordeinde of de Kneuterdijk.
Met de restauratie van monumentaal bankgebouw tot eigentijds hotel is er bewust gekozen om een laagdrempelige setting te creëren voor enerzijds hotelgasten en anderzijds lokaal winkelend publiek dat langs wandelt. Bij binnenkomst kan men zelf bepalen waar ze ontbijten, dineren, een drankje drinken of werken. Dit kan naast het restaurant, in de gastrobar, de zonnige binnentuin, het atrium rondom de boom of de ‘Play Work’-area die zich bevindt naast de ingang aan de Kneuterdijk. Het voormalige bankgebouw is getransformeerd en in eigendom van UBM Kneuterdijk BV, een dochter van UBM Development.
De ecologische belofte
Tijdens de ontwikkeling van het gloednieuwe hotelconcept stond het doorvertalen van duurzaamheid bovenaan de prioriteitenlijst. voco® The Hague heeft in alle beslissingen voor de meest duurzame optie gekozen. Zo is het dekbed gemaakt van gerecyclede petflessen en bestaan zelfs de kleerhangers uit gerecycled materiaal. In de badkamer staan navulbare flessen van het duurzame cosmetica merk Antipodes. Ook voor elke liter gefilterd water van made blue dat de gast gebruikt, gaat er duizend liter water naar iemand anders. voco® The Hague is aan de voor- en achterkant paperless en plasticvrij.
Kitchen, bar en lounge
voco The Hague is een plek waar hotelgasten en locals bij elkaar komen en draagt met haar twee horecaconcepten bij aan de sociale dynamiek van de stad. Kitchen, bar en lounge Botanica is geïnspireerd op de vele Nederlanders die overstappen naar een plantaardig dieet en het 80/20 concept. De focus in de keuken ligt op 80% lokale (seizoens)groenten en op 20% proteïne zoals vlees en vis. Zo geniet men van gerookte, in de Josper oven geroosterde of gepekelde groentes met indien gewenst kip in citroenboter of langzaam gegaarde spareribs.
Gastrobar Ultramarijn kan daarentegen worden omschreven als het tegendraadse steampunk zusje. De gastrobar bestaat uit twee verdiepingen in een fantasierijke onder zee entourage. Overdag geniet men hier van koffie en een all-day breakfast menu en ’s avonds drinkt men hier de meest spannende cocktails. De oude kluisdeur is gebleven en omgetoverd tot ware eyecatcher met mogelijkheden voor workshops en lanceringen. Ultramarijn opent binnenkort haar deuren.