VSA en VodafoneZiggo hebben onlangs officieel de handen ineengeslagen. Als leverancier van high-end automatiseringsoplossingen voor de hotelbranche, opereert VSA in een specifieke omgeving die om branchespecifieke oplossingen vraagt. Om de hoteliers nog meer te kunnen ontzorgen en een 100% end-to-end oplossing te kunnen bieden, is een officiële samenwerking gestart tussen VSA en de Hospitality-tak van VodafoneZiggo.
“Het is niet zo dat VSA en VodafoneZiggo nu voor het eerst gaan samenwerken om een project te realiseren”, begint Robert Kerssies, Sales Manager bij Van Staalduinen Automatisering, zijn verhaal. “Eigenlijk is de samenwerking tussen VodafoneZiggo en VSA in de dagelijkse praktijk tot stand gekomen. ‘Toeval’ is een groot woord, want dat is het natuurlijk niet. VSA is specialist op het gebied van hotelautomatisering. Dus onze diensten komen feitelijk in beeld vanaf de voordeur van het hotel. En aan de andere kant van die voordeur regelt VodafoneZiggo buiten alles wat nodig is om de automatisering binnen te laten werken.”
Nadat er verschillende projecten in Nederland succesvol afgerond zijn, lopen er inmiddels ook over de grens in onder andere België, Frankrijk en Duitsland gezamenlijke offertetrajecten van VodafoneZiggo en VSA. Zodoende ontstond het idee om de samenwerking meer concreet vorm te geven.
“De contacten zijn altijd prettig en pragmatisch,” vertelt Robert. “Er is daarbij sprake van een gemeenschappelijk doel: ervoor zorgen dat de hotelautomatisering optimaal functioneert. De hotelier ontzorgen. Dat is onze gezamenlijke meerwaarde voor de klant.”
Van netwerk tot werkplek
Nick Hartman, Manager Large Enterprise & Hospitality Sales bij VodafoneZiggo, vult aan: “Wat een hotel intern nodig heeft op het gebied van automatisering om de klant een optimale hotelbeleving te kunnen garanderen, dat regelt VSA. Een telefoonsysteem, Wifi, firewalls, switches, servers, werkplekken, Microsoft 365 Business, security, enzovoorts. Maar uiteraard werkt dat alles pas goed als de diensten buiten de voordeur ook zijn afgestemd op de prestaties die binnen verwacht worden, goed zijn aangelegd en 100% in orde zijn. En daar ligt ónze kracht. VodafoneZiggo levert de diensten tot aan de deur, zoals telefonie, internet, SIP-Trunk, back-upverbindingen, mobiel en televisie.”
De diensten die VodafoneZiggo en VSA leveren liggen in het verlengde van elkaar. De hotelier krijgt daarmee een end-to-end oplossing van een combinatie van twee partijen die elkaar goed verstaan en elkaars procedures kennen en begrijpen. Van netwerk tot werkplek wordt alles geregeld en sluit alles naadloos op elkaar aan.”
Korte lijnen
“Het grote voordeel is dat beide partijen direct weten bij welke persoon binnen de andere organisatie hij of zij moet zijn om de zaken af te stemmen. Het hotel in kwestie heeft daar verder helemaal geen bemoeienis meer mee. De lijnen over en weer zijn kort en dat werkt snel en adequaat. Dat levert een enorme tijdswinst op. Of het nu aanleg bij nieuwbouw betreft, of het verhelpen van storingen. Als VodafoneZiggo is gebeld met een melding dat het internet traag is en het blijkt na onderzoek aan de wifi te liggen, dan wordt direct contact met VSA opgenomen. Zo zorgen we er samen voor dat het hotel haar klanten zo snel mogelijk weer optimaal kan bedienen”, licht Robert Kerssies toe.
Menukaart voor hoteliers
Een mooi voorbeeld van de praktische samenwerking is de speciale ‘menukaart’ die VodafoneZiggo heeft ontwikkeld om het nóg overzichtelijker te maken voor de hotelier. “De menukaart biedt elke hotelier dezelfde keuzemogelijkheden aan uit verschillende ‘gerechten’, bijvoorbeeld een glasvezelverbinding, 4G-backup of een SIP-trunk”, legt Nick uit. “Deze menukaart wordt door VSA gebruikt om de hotelier te wijzen op de beschikbare mogelijkheden, uiteraard tegen een standaard voordelig tarief. Per hotelketen kan de menukaart op maat worden samengesteld. De Van der Valk hotels werken hier al mee.”
Win-win-winsituatie
“Het concept van de samenwerking tussen VSA en VodafoneZiggo is vrij simpel,” aldus Nick Hartman. “Beide partijen verdienen geen geld aan de wederverkoop van elkaars diensten, maar zorgen er juist voor dat elkaars diensten worden versterkt door samen op de deur van de hotels aan te kloppen. Dat is van meerwaarde voor beide bedrijven, maar ook voor onze gezamenlijke klant. Die doet immers zaken met twee partijen die hetzelfde belang hebben, namelijk regelen dat de hotelautomatisering werkt. Dan kan de hotelier doen wat hij wil doen: zich richten op zijn gasten.”
Wie voor VSA kiest, kiest voor gemak, veiligheid en zekerheid.
Meer informatie:
Van Staalduinen Automatisering, www.vsa.nl.
E-mail: info@vsa.nl
Telefoon: +31 592 53 00 53