Veel consumenten filteren op de reviewscore op platformen zoals Booking.com en Tripadvisor bij het kiezen van een geschikt hotel. Een hoge score in combinatie met een redelijke prijs draagt bij aan een hoge bezettingsgraad. Aan Nick van der Valk, general manager van het Van der Valk Hotel Gilze-Tilburg, leggen wij de vraag voor ‘Wat doet Van der Valk Hotel Gilze-Tilburg om de reviewscores te verhogen?’
Al jarenlang bestiert Nick het enorme hotel dat afgelopen jaren grondige verbouwingen en uitbreidingen heeft ondergaan en hij erkent het belang van reviewscores. Het hotel onderscheidt zich inmiddels als een ‘resorthotel’, voorlopig de eerste en enige binnen de Van der Valk-keten. Dit vanwege het grote scala aan faciliteiten zoals eigen zwembaden, wellness, bowlingbanen, fitness, zalen, meerdere restaurantconcepten, een paardenhotel, casino, fiets- en scooterverhuur en veel meer. Maar ook de unieke uitstraling van een internationale allure en strategische ligging in het groen te midden van de mooiste bezienswaardigheden.
Nick vertelt ons: “Het verhogen van de reviewscore op Booking en Tripadvisor begint met hotelpersoneel dat vriendelijk, behulpzaam en gastgericht is, dat zit in ons DNA. Gasten waarderen een positieve interactie met het personeel. Dat is een voorwaarde om überhaupt met de reviewscore aan de slag te kunnen gaan. Daar hebben we bij Van der Valk Gilze een uiterst doordacht beleid voor geïmplementeerd. De kwaliteit van de kamers is daarnaast de belangrijkste factor die gasten beoordelen. We zorgen ervoor dat de kamers schoon, goed onderhouden, onderscheidend en comfortabel zijn. Het comfort van de hotelkamer, waar de gast per slot van rekening het grootste deel van zijn tijd verblijft, is cruciaal voor een goede score. Daarna komen de faciliteiten buiten de hotelkamer, waar wij in Gilze ook enorm op hebben ingezet, aan bod”. Maar wat is dan een comfortabele kamer?
Een comfortabele kamer
“Het is al lang niet meer zo dat een goed bed en fijn beddengoed gecombineerd met een goed formaat tv automatisch leidt tot een positieve gastbeleving. Gasten zijn meer gewend en tegelijkertijd komen er steeds meer producten op de markt die focussen op een positieve gastbeleving. Sommige van deze producten zijn echter zeer kostbaar en ook zijn er producten bij die zelfs een averechts effect op de reviewscore kunnen hebben. Denk bijvoorbeeld aan gordijnen die de gast niet open of dicht krijgt omdat de tablet waarmee de gordijnen worden bediend te ingewikkeld is. Of een airconditioning die de kamer te koud maakt, wat de gast er ook maar aan probeert te doen”.
Wat zijn dan wél producten die het overwegen waard zijn bij een refurbishment van de kamers, dan wel inrichting van nieuwe kamers die het comfort-level doen verhogen?
“Een comfortabele kamer is een kamer die vooral méér biedt dan wat de gast gewend is. ‘The Extra Mile’, zeg maar. Daarom hebben wij er ook alles aan gedaan om het de gast in de hotelkamer volledig naar de zin te maken. Zo zijn bijvoorbeeld alle kamers voorzien van een minibar, een Nespresso-apparaat en strijkbenodigdheden en zijn de iets luxueuzere kamers ook ingericht met zaken zoals bijvoorbeeld een bubbelbad en een Rainshower. De kleinste details leveren de meest waardevolle indrukken op bij de gast. Zo blijken zaken als audio die in de kamers in Gilze in het plafond is weggewerkt het erg goed te doen bij onze gasten”.
"Mooie en ruime kamer, ruime bubblebad, bluetooth speaker zodat je kan genieten van je eigen muziek, terwijl je ontspant in het bubblebad" (Sharinette). "Gratis wifi wat de kids zalig vonden, alsook mogelijkheid om via bluetooth muziek af te spelen op de kamer" (Jillstroo140) - Tripadvisor
“De hotelkameraudio is maar een kleine investering ten opzichte van bijvoorbeeld een bubbelbad. Wel betreft het hier audio waarover is nagedacht. Deze is geleverd door het Nederlandse bedrijf Octavium die het grootste aanbod van hotelkameraudio heeft in Europa”. Enkele belangrijke kenmerken van de hotelkameraudio:
· Volumeplafond (in te stellen per kamer)
· Pincode
· Fraai stereobeeld
· Mooi weggewerkt (waardoor het niet schoongemaakt hoeft te worden en moeilijk te stelen valt)
· Interessant geprijsd
Ook de in meubels ingebouwde wireless telefoonladers zijn afkomstig van Octavium.
"Een ruime 2 persoons jaccuzzi, regendouche met sunshower, fles bubbels, draadloze telefoonlader, Bluetooth geluidssysteem op de kamer" Remco P – Tripadvisor
Belangrijke kenmerken van deze laders:
· Je kunt er alle telefoons mee laden
· Het voorkomt vragen bij de receptie om allerhande oplaadsnoertjes
· Ze zijn in de nachtkastjes verwerkt waardoor ze niet te stelen zijn
“Stuk voor stuk producten, of misschien kun je beter gadgets zeggen, die een kleine investering vergen en een grote impact hebben”
Waarom koop je bijvoorbeeld die laders bij Octavium en niet elders? Nick: “Je kan vast op een Chinese site goedkopere laders aanschaffen, maar dan ga je een groot risico aan en heb je ‘0’ service; wij gaan voor kwaliteit. Samenwerken met Octavium verloopt bovendien heel prettig”.
Samenvattend: voor hoge reviewscores let je, naast je personeel, vooral op het comfort, kwaliteit en breedheid aan faciliteiten. Focus je daarbij ook zeker op de kleine details, maak het niet te ingewikkeld en ga voor dat stapje extra!”
Deze tekst is een samenvatting van een interview met Nick van der Valk waarbij een filtering is toegepast op producten van Octavium
Octavium biedt tevens multi-functionele verlichting voor aan de muur bij het bed. Het is feitelijk een 4 in 1 product: sfeerlamp, leeslamp, draadloze lader en een USB-oplaadpunt. Een ideale vervanger voor uw huidige verlichting waarbij u in een keer zichtbaar uw kamer moderniseert! Daarnaast biedt Octavium het Smart Bed Light. Dit is een onder het bed te plaatsen licht dat automatisch aanspringt door de bewegingssensor en uw gast ’s nachts zonder problemen door de kamer leidt. |