Uit het pas gepubliceerde rapport 'Great Place to Work® 2011' blijkt dat van de honderd onderzochte bedrijven de medewerkers van Accor Hotels het meest trots zijn op het bedrijf waar ze werken. Werknemers van het hotelbedrijf gaven in het rapport aan met trots aan anderen te vertellen dat ze bij Accor Hotels werken.
*Meer tevreden werknemers*
Accor krijgt net als in 2008 een hoge klassering als 'Beste Werkgever' en stijgt dit jaar acht plaatsen in vergelijking met het onderzoeksrapport uit 2008. De hotelgroep staat op plaats 14 in de uiteindelijke lijst van 24 Beste Werkgevers van 2011. 83% van de medewerkers geeft aan Accor Hotels een goede werkgever te vinden. Hiermee is het aantal tevreden medewerkers ten opzichte van 2008 gestegen met 9%.
*Enige hotelbedrijf in onderzoek*
Het rapport van Great Place to Work® 2011 werd onlangs tijdens een galabijeenkomst in Restaurant Stork in Amsterdam gepresenteerd. Van alle onderzocht bedrijven was Accor de enige vertegenwoordiger uit de hospitalitysector. De hoge klassering heeft Accor Hotels vooral te danken aan het feit dat zijn bedrijfscultuur er meer en meer op is gericht de individuele medewerker persoonlijk te laten groeien en ontwikkelen.
*Juiste werkplek vinden*
Een paar reacties van medewerkers geven weer waarom zij het werken bij Accor Hotels zo waarderen: ÂEr wordt echt naar je geluisterd en ik krijg de ruimte en het vertrouwen om mijn werk goed uit te voeren. ÂHet is een bedrijf dat zich verdiept in al zijn medewerkers: al bij mijn eerste dag werd ik warm en vol enthousiasme ontvangen en kreeg ik alle informatie die ik nodig had. ÂDoordat Accor werk biedt in hotels uit verschillende segmenten, krijg je bij Accor echt de mogelijkheid de juiste werkplek te vinden die past bij je interesse, niveau en karakter.Â
*Meningen werknemers centraal*
ÂIn het onderzoek staat de mening van onze medewerkers centraal. Juist daarom zijn wij trots dat uit de resultaten blijkt dat onze medewerkers Accor of hun hotel als een Great Place to Work® ervaren. We zien op alle onderdelen groei ten opzichte van 2008. Bovendien laten de resultaten zien waar het werkgeverschap van Accor Hotels Nederland aanscherping nodig heeft om ons te meten met andere grote hospitality ondernemingen. Voor ons zijn de resultaten daarom zeker geen eindpunt en doen we er alles aan om nog verder te groeienÂ, aldus Caro van Eekelen, algemeen directeur van Accor Hotels Nederland.
~Frank Lindner~
Werknemers Accor trots op eigen bedrijf
12 april 2011