“Wij willen elke dag geweldige service leveren en zoeken partners die hetzelfde doen”

Auteur: redactie
Branded Content 4 maart 2025
“Wij willen elke dag geweldige service leveren en zoeken partners die hetzelfde doen”

voco is onderdeel van de IHG-groep (InterContinental Hotels Group). De IHG-groep telt wereldwijd 19 merken en meer dan 6000 hotels. Binnen de groep is voco een relatief jong merk dat iets nieuws naar de tafel brengt: een luxe ervaring in een unieke setting. Waar andere merken streven naar een consistente en uniforme uitstraling wereldwijd, worden álle voco locaties uitgenodigd om dezelfde kwalitatieve ervaring op hun eigen unieke manier te bieden.

Van hypermodern en nieuw, tot oud en historisch

Hetzij vanuit een architectonisch oogpunt, hetzij vanuit een verbondenheid met de gemeenschap. En dat is ook precies wat het gebouw van voco Den Haag karakteriseert. Het pand, dat een voormalig bankgebouw was, kent een lange historie. Mede dankzij de perfecte locatie is het een waar herkenningspunt in de stad.

Omdat het gebouw lange tijd deel uitmaakte van de Haagse gemeenschap, was het passend het gebouw terug te geven in de vorm van een hotel. voco vertelt het verhaal van dit bijzondere pand graag verder, maar dan wel in een duurzaam en nieuw jasje. Het gebouw is volledig duurzaam verbouwd en gecertificeerd.

Ondanks de unieke en verschillende elementen wereldwijd, hebben de voco locaties één gemeenschappelijke deler: het gevoel dat de gast krijgt zodra deze een voco hotel binnenstapt. Mareke Watson, general manager voco Den Haag: “Voor voco is het belangrijk hoe de mensen zich voelen in het gebouw. Dit gevoel zou op elke voco locatie hetzelfde moeten zijn. De naam ‘voco’ betekent dan ook ‘uitnodigen’ of ‘samengekomen’ in het Spaans. Wij willen die deur openzetten. Niet alleen voor gasten, maar voor iedereen binnen de aan het hotel verbonden gemeenschap.”

Mareke gaat verder: “Ook willen wij dat gasten de sfeer niet als ‘stijf’ ervaren, maar meer als ontspannen en ongedwongen. Gasten moeten zich welkom voelen en tegelijkertijd verzorgd. Ook betrouwbaarheid is een belangrijk aspect van de merkbeleving. Dat mensen weten wat ze kunnen verwachten, maar toch verrast worden door de unieke elementen van elk voco hotel.”

De rol van linnen in relatie tot het merk ‘voco’

Mareke: “Wij hebben drie vogels die het merk vertegenwoordigen én de verschillende ruimtes waar de gast zich bevindt. Alles wat met de kamer en het linnen te maken heeft, wordt vertegenwoordigd door de uil. De uil staat voor ‘me-time’. Met de uil nodigen we onze gasten uit om tijd voor zichzelf te nemen, een ontspannende douche te nemen, op de bank in hun kamer te lezen en natuurlijk te genieten van een onvergetelijke slaapervaring.”

Mareke gaat verder: “Wij beloven de gast een luxe slaapervaring met knus beddengoed. Die gezelligheid is aan de ene kant ook onderdeel van ons duurzaamheidsplan. De binnenkant van de dekbedden is gemaakt van 100 procent gerecycled materiaal. Het ziet er in dat opzicht ook een beetje anders uit. Je verwacht een super plat gestreken dekbed. Het ‘puffy’ beddengoed geeft een extreem knus gevoel.”

“Dat geweldige dekbed willen wij ook verpakken in iets dat de kwaliteit vertegenwoordigt. Het linnen moet netheid vertegenwoordigen. Het zorgt voor een onderscheid ten opzichte van andere hotels. Daarnaast gaat het natuurlijk ook om hygiëne en gezondheid. Wij willen uitstekend schoon beddengoed van de hoogste kwaliteit. Dit is onze IHG® Clean Promise – gemoedsrust bieden bij elke reis.”

Soepele operatie en 24/7 communicatie

“Als groot hotel zijn wij afhankelijk van een operatie die soepel verloopt en beloftes waarmaakt. Niet alleen qua kwaliteit van het linnen, maar ook op operationeel gebied. Ophalen, leveren en helpen als er zich buitengewone situaties voordoen. Blycolin heeft ons echt overtuigd op alle vlakken: hoe ze samenwerken, hun operationele efficiëntie, de kwaliteit van de dienstverlening, hun inspanningen op het gebied van duurzaamheid en natuurlijk ook het prijselement. Ook zoeken wij een communicatie bij partners die 24/7 werkt. Wij zijn een bedrijf dat zeven dagen per week werkt, het hele jaar door. Wat wij zoeken is een leverancier die dat begrijpt. Want wij werken ook met kerst en op zondag. Als er iets gebeurt en we hebben ondersteuning nodig, dan moet dit mogelijk zijn. Uiteindelijk moeten al die elementen samenkomen.”

“Samenwerkingen met partners gaan over een langetermijnrelatie en visie. Het gaat niet alleen om die eerste indruk of het één keer goed doen. Dat is ook de instelling van voco richting de gast. Wij willen elke dag een geweldige service leveren en wij zoeken partners die hetzelfde doen. Dag in dag uit, jaar na jaar.”

"In onze duurzaamheidsinspanningen zoeken wij steun van Blycolin"

“Blycolin en voco delen veel van dezelfde waarden als het gaat om kwaliteit, operationele levering en inspanningen op het gebied van duurzaamheid. Wij proberen onze leveranciers zo veel mogelijk lokaal te zoeken. Wij elimineren single-use plastic en proberen afval waar mogelijk te verminderen. Met gerecyclede dekbedden en water- en energiebesparende douchekoppen blijven wij de gast tóch diezelfde geweldige ervaring bieden. Ook in onze duurzaamheidsinspanningen zoeken wij steun van Blycolin. Dat het linnen waar mogelijk duurzaam wordt ingekocht, dat het transport op een duurzame wijze verloopt en dat de processen in de wasserijen zo energie- en waterefficiënt mogelijk zijn. Wij zoeken partners die langetermijnoplossingen zoeken die goed zijn voor bedrijf en milieu. Uiteindelijk hebben wij als bedrijf een verantwoordelijkheid. Wij zijn transparant en vragen dit ook van onze partners.”

Overig nieuws