De Amerikaanse hotelketen Marriott heeft in het tweede kwartaal van dit jaar de winst flink zien afnemen. De netto winst bleef steken op 37 miljoen dollar, 76 procent minder dan een jaar eerder in dezelfde periode. De hotelketen, waartoe onder andere Ritz Carlton en Marriott behoren, zag ook de winst dalen ten opzichte van vorig jaar, en wel met 20 procent tot 2,6 miljard dollar. De opbrengst per beschikbare kamer ging met 26 procent achteruit.
Marriott stelde de verwachtingen voor heel 2009 naar beneden bij. De onderneming verwacht dat de markt door economische recessie en de wereldwijde griepepidemie zwak blijft. Of er extra rekening wordt gehouden in de boeken met de nasleep van de aanslagen op vrijdag in Jakarta op twee hotels van Marriott is nog niet duidelijk.
"*Stuur door...*":mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20van%20Hotellerie.nl%20op%20Hospitality%20Management&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20Hospitality%20Management.nl%0A%0Ahttp://www.hospitality-management.nl/nieuws/winst-marriott-keldert-in-tweede-kwartaal/
:mailto:?SUBJECT=Abonneren%20op%20de%20gratis%20nieuwsbrief%20van%20Hotellerie.nl&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20de%20nieuwsbrief%20van%20Hotellerie.nl,%20de%20gratis%20nieuwsdienst%20van%20Hospitality%20Management.nl.%20Schrijf%20u%20nu%20in%20via%20deze%20link.%0A%0Ahttp://www.hospitality-management.nl
~Hospitality Management, Frank Lindner~
Winst Marriott keldert in tweede kwartaal
17 juli 2009