The Grand is Schoonste Hotel

14 maart 2013
The Grand is Schoonste Hotel

Sofitel Legend The Grand mag zich de komende twee jaar Het Schoonste Hotel Van Nederland noemen. “Dit is een bekroning voor ons werk”, aldus Liselotte Walta, assistent executive housekeeper van The Grand.

*De finalisten*
De jury maakte dit bekend tijdens een spetterende awardshow op 14 maart in de Royal Tulip Hotel ‘Heerlickheijd van Ermelo’.
Hilton Rotterdam Hotel, Park Plaza Amsterdam Airport, Novotel Eindhoven, Bilderberg Hotel Lauswolt en Hotel The Toren Amsterdam, waren de overige finalisten die kans maakten op de titel. Uiteindelijk heeft Sofitel Legend The Grand Amsterdam de prijs gewonnen.

*Verwenmiddag*
De zes finalisten genoten op 14 maart van een complete verwenmiddag waar de housekeeping medewerkers in het zonnetje zijn gezet. Tijdens de awardshow was het de beurt aan de general managers om de jury te overtuigen waarom zij de titel van Het Schoonste Hotel Van Nederland mogen dragen.

*Jurycommentaar*
Tijdens de 5de editie van Het Schoonste Hotel van Nederland werd duidelijk dat Sofitel Legend The Grand het verdient om de titel te dragen. Uit het jurycommentaar bleek dat ‘oog voor detail’ de doorslag was om het hotel te laten winnen. Jury over de wedstrijd: “Zonder de housekeeping, draait een hotel geen omzet. Zij zijn het hart van het hotel. De zes finalisten lagen erg dicht bij elkaar, maar uiteindelijk zijn het de kleine details geworden waardoor we de winnaar hebben gekozen.” Het winnende team heeft een cheque ter waarde van 1.500 euro gewonnen.

*Reactie winnaar*
Liselotte Walta, executive housekeeper bij Sofitel Legend The Grand is dolgelukkig met het winnen van deze wedstrijd. “Dit is echt een bekroning op ons werk. Wij streven perfectie na en hebben allen passie voor ons werk. Dat je daardoor waardering van buitenaf krijgt, is ontzettend leuk. Wij hebben oog voor detail en doen meer dan schoonmaken. Wij willen een verhaal overbrengen”, aldus Walta. “Met de 1.500 euro gaan we een groot feest geven. Alleen voor de housekeeping”, grapt de winnares.

*De juryleden*
De jury van de wedstrijd van Het Schoonste Hotel Van Nederland bestond uit Haaije de Vries (Mystery Guest), Caro van Eekelen (Accor Hotels) en Joost van Beek (NH Hoteles). Van Eekelen over de wedstrijd: “Erkenning en respect, dat verdient de housekeeping van een hotel. Het personeel werkt achter de schermen en moet eens in het zonnetje worden gezet. Deze medewerkers zorgen voor een groot gedeelte van de totale gastervaring.”

*De wedstrijd*
Hotels konden zich tot 11 januari 2013 inschrijven voor de verkiezing. In totaal werden er 25 hotels genomineerd. Naast de bevindingen van de jury, zijn de genomineerden ook geselecteerd op basis van online reviews uit 2012, gepubliceerd op de boekingssites booking.com, expedia en tripadvisor. Uit de genomineerde hotels, zijn uiteindelijk zes finalisten gekozen. De winnaar is op 14 maart 2013 bekendgemaakt. Met het winnen van de wedstrijd mag het hotel zich twee jaar lang Het Schoonste Hotel van Nederland noemen. Hiermee geeft de hotelier een positief signaal af aan de hotelgast en aan de medewerkers van de housekeeping. Hard werken wordt schoon beloond!

~Myrtille Vromans~

Overig nieuws