Uit onderzoek van umi Digital blijkt dat 87% van de respondenten de commissies van OTA's te hoog vindt. Het onderzoek heeft betrekking op hoteliers in het Verenigd Koninkrijk. Zelfstandige
hoteliers kunnen niet of nauwelijks wedijveren met de torenhoge marketingbudgetten van de OTA's en zijn in steeds toenemende mate afhankelijk van diezelfde OTA's.
*Oneerlijke concurrentie?*
De hoteliers geven aan 1 tot 5% van hun jaarlijkse omzet aan marketingactiviteiten te besteden, en 87% gaf aan dat de marketingbudgetten van grote merken en OTA's het steeds moeilijker maken voor zelfstandigen om te concurreren met betrekking tot de online sales. 61% van de respondenten gaf echter wel aan niet zonder de OTA's te kunnen.
*Google*
Onafhankelijke accommodatiebedrijven zijn daarnaast zwaar getroffen door Google algoritme updates, het verhogen van commissieniveaus en steeds toenemende personeelskosten.
~Thijs Jacobs~
Zelfstandige hotelier hekelt OTA's
26 februari 2014