Zelden was de uitdrukking ‘als haringen in een ton’ zo van toepassing als woensdagavond in de tuin van Hilton Amsterdam. De jubileumeditie van de Hilton Haringparty, in combinatie met het stralende weer, lokte een ongekend groot aantal genodigden. Het was een superavond waar zo’n 1.000 gasten zich tegoed deden aan de prima kwaliteit nieuwe haring van Versvishandel Jan van As.
Gastheren Roberto Payer , cluster general manager Hilton Amsterdam en Waldorf Astoria Amsterdam, en Eric van As, commercieel manager Versvishandel Jan van As proefden als eersten van de meer dan 3.000 beschikbare nieuwe haringen, samen met de danseres die hen het eerste vaatje had overhandigd na een spectaculaire luchtshow.
Roberto Payer, de aanstichter van de nu al 25-jarige traditie, memoreerde de eerste Hilton Haringparty: “Met een handvol vrienden in de tuin van het hotel en één haringkar om de – destijds zo gewoon gevonden – Nieuwe Haring te vieren. Het is fantastisch om te zien hoe dat kleine eerbetoon van toen is uitgegroeid tot een nationaal fenomeen.”