Vrouwelijke reizigers willen storytelling

20 augustus 2014
Vrouwelijke reizigers willen storytelling

Vrouwen zijn verantwoordelijk voor 92 procent van alle vakantie-beslissingen en het Clute Institute ontdekte daarnaast dat 40 procent van
alle zakenreizigers vrouwen betreft. De hoogste tijd dus om digitaal deze vrouwen te verleiden tot een boeking.

*Wat vrouwelijke reizigers willen*
Vrouwen willen vooral ervaring. Het is dus belangrijk om de juiste visuele content, foto's en video's, te combineren met een zeer omschrijvende tekst om een hotel of bed & breakfast op een overtuigende en aantrekkelijke manier neer te zetten. Anekdotes en belevenissen die vrouwen kunnen ervaren in en rond het hotel doen het goed. Combineer deze verhalen met beelden die plezier en avontuur uitstralen. Op deze manier ben je voor de vrouwelijke reiziger erg aantrekkelijk.

*Social media*
Vrouwen die Facebook gebruiken, geven vooral aan dat de belangrijkste reden hiervoor de toegang is tot foto's en video's. Zorg dat het hotelverhaal dus op een grafische manier wordt verteld. Ook via Pinterest, Tumblr en Instagram kunnen dames met reisplannen met beelden verleid worden. Als het verhaal aansprekend genoeg is, zullen vrouwen het online delen en ontstaat er op deze manier gratis promotie voor het hotel of bed & breakfast.

*Mobiel*
Vrouwen zijn actiever op hun smartphone dan mannen. Zorg er dus voor dat het verhaal rond een hotel of bed & breakfast ook op mobiel goed weergegeven wordt.

~Christel Tuin~

Overig nieuws