Naar alle waarschijnlijkheid blijven de prijzen van hotelkamers op de meeste plaatsen ter wereld stijgen in 2024, ondanks een verwachte afname van de...
In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere en onbekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze edit...
Meetings- en eventsprofessionals verwachten meer fysieke evenementen en meer budget in 2023, blijkt uit de twaalfde jaarlijkse Global Meetings &a...
American Express Global Business Travel (GBT) kondigt de toevoeging aan van een nieuw groen vignet voor hotels in GBT’s ...
Een decennium na de wereldwijde economische recessie van 2008, is de meetings- en eventsbranche teruggeveerd. Voor het vierde achtereenvolgende jaar l...
Best Western is van origine een Amerikaans samenwerkingsverband van hoteliers. Lange tijd werkte het bedrijf in Nederland als een stichting met een li...
Als gevolg van nieuwe normen van hyperconnectiviteit, on-demand diensten, grotere personalisatie en voortdurend beschikbare ondersteuning, verwachten...
Marketeers van economy hotelmerken denken dat avontuurlijke reizigers steeds vaker voor basic accommodaties kiezen om geld over te houden voor 'memo...
"Starwood Hotels & Resorts Worldwide":http://www.hospitality-management.nl/?q=starwood&x=zoeken introduceert het Tribute Portfolio, het tiende merk en...
American Express (AMEX) zet 8,5 procent van het personeel op straat. Zo'n 5.400 van de in totaal 63.500 banen verdwijnen dit jaar bij het bedrijf. De...
Hoewel het aantal conferenties en bijeenkomsten in Europa in 2013 krimpt, wordt Amsterdam genoemd als een belangrijke bestemming. *Onderzoek* Dit...
De hotelprijzen voor het zakelijke segment zijn wereldwijd aan het stijgen. Dat blijkt uit onderzoek van American Express. Reden van de prijsstijging...
Op het lommerrijke Papendal vond maandag 16 mei de AF&BM thema-bijeenkomst over events plaats. Na het welkomstwoord van Jochem Schellens vertelde Harr...
Heineken en American Express zijn met ingang van 1 januari aanstaande nieuwe Founding Partners van de Association of Food & Beverage Management (AF&BM...
Een strategische samenwerking tussen American Express en EMS card geeft een groot aantal online winkeliers, hotels en restaurants in de toekomst de mo...
De meest vermogende Europeanen zoeken nieuwe manieren om in stijl te dineren. Zo stapt de helft wel eens in het vliegtuig voor een bezoek aan dat ene...
American Express heeft een plastic versie gemaakt van de welbekende Traveler Cheques. De American Express Travelers Cheque Card, prepaid en oplaadbaar...
Amsterdam Tourist Board en de vestiging van Toerisme Recreatie Nederland (TRN) in New York hebben het initiatief genomen om een consumentencampagne te...
Budgethotels blijven in Nederland terrein winnen ten opzichte van de midden- en duurdere klasse hotels. Nu steeds meer zakenreizigers op zoek gaan naa...
Hotels zijn vrij toegankelijk. De bagage ligt er voor het oprapen. Anonimiteit is, met een beetje handigheid, gegarandeerd. Kortom, het hotel is de id...
Van oudsher gebruiken luchtvaartmaatschappijen hun eigen reserveringssystemen. De toegang tot deze systemen werd vervolgens geopend voor de reisindust...
Eén van de snelst groeiende markten op Internet is ongetwijfeld de verkoop van reizen, hotelkamers, vakanties en arrangementen. Daarbij komen d...
Was 1997 al een ongekend goed jaar voor de Nederlandse hôteliers, in 1998 waren de resultaten nog beter. Zowel de bezettingscijfers als de gem...
De totale uitgaven aan reis- en representatiekosten (R&R) door het Amerikaanse bedrijfsleven hebben in 1996 een record bereikt van 156 miljard U...
Sol Meliá, de derde hotelgroep in Europa (na Accor en Golden Tulip) en de vijftiende in de wereld, heeft nog geen vestigingen in Nederland en...
Het sanitair is, vooral in de kleinere hotels, vaak het kind van de rekening. In de Horeca Gastenenquête, ontwikkeld door Koninklijke Horeca N...
De Mercure hotelgroep, onderdeel van Accor, heeft grootse voornemens gemaakt voor het komende jaar - en de jaren daarna. Mercure streeft naar duizend...