Je hebt gezocht op: Benchmarking

“Vaak concurreren de accommodaties elkaar weg door prijsverlagingen”
22 november 2024Nieuws

“Vaak concurreren de accommodaties elkaar weg door prijsverlagingen”

De hotellerie is een internationale business. In de rubriek ‘De Correspondenten’ vertellen vijf Nederlandse hoteliers - werkzaam in het bu...

STR: Wereldwijd minder hotelkamers in de pijplijn
26 augustus 2022Nieuws

STR: Wereldwijd minder hotelkamers in de pijplijn

Wereldwijd zitten er minder hotelkamers in de pijplijn dan een jaar geleden. Dat blijkt uit data van STR, die de data van juni 2022 vergelee...

Hotelmarkt Berlijn krabbelt op, maar is nog lang niet op niveau
15 oktober 2021Nieuws

Hotelmarkt Berlijn krabbelt op, maar is nog lang niet op niveau

De hotelsector in Berlijn heeft de op een na beste bezettingsgraad en de hoogste kamerprijzen van het pandemie-tijdperk gemeld, volgens voorlopige geg...

Australië's laatste lockdowns beperken hotelboekingen
9 juli 2021Nieuws

Australië's laatste lockdowns beperken hotelboekingen

Te midden van de recente COVID-19 uitbraken en lockdowns, tonen de belangrijkste markten in Australië een duidelijk lagere bezettingsgraad in de...

Hotelmarkten in het VK vertonen opleving voor events in 2021
9 februari 2021Nieuws

Hotelmarkten in het VK vertonen opleving voor events in 2021

De hotelbezetting ligt in Glasgow op 90 op het moment van de VN-conferentie over klimaatverandering en in Londen stijgt de bezettingsgraad rond t...

Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''
21 februari 2020Nieuws

Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeide...

Dit zijn de grootste hotelbedrijven in Europa
28 februari 2019Nieuws

Dit zijn de grootste hotelbedrijven in Europa

Accor heeft het grootste aantal kamers in Europa en Ibis is volgens de STR 500 het grootste hotelmerk van het continent. Als onderdeel van de lancerin...

Gemiste kansen in restaurant revenue management
9 juni 2017Nieuws

Gemiste kansen in restaurant revenue management

Revenue management is een inmiddels bekende term in de hotellerie. Bij revenue management wordt ernaar gestreefd de huidige en toekomstige omzet te op...

Hospitality Management 25 jaar: Onderzoek naar hotels en internet in 2001
4 maart 2016Nieuws

Hospitality Management 25 jaar: Onderzoek naar hotels en internet in 2001

Hoteliers bleken in 2001 traag in het oppakken van internetmogelijkheden. Samen met Deloitte & Touche heeft Hospitality Management onderzoek gedaan...

Hoe zijn uw reviews? Reputation weet het!
16 november 2011Nieuws

Hoe zijn uw reviews? Reputation weet het!

De initiator van het gratis en commissievrije boeken, Bookingsquare, introduceert Reputation, een systeem dat reviews van internet en 'mentions' van d...

Ewout Hoogendoorn, Horwath HTL
21 december 2007Nieuws

Ewout Hoogendoorn, Horwath HTL

De beste stuurlui staan aan wal, luidt een oud gezegde - een snerend dan wel snedig oordeel over raadgevers die het beter willen weten dan de doorgewi...

Hotel & Congrescentrum De Reehorst
10 september 2007Nieuws

Hotel & Congrescentrum De Reehorst

Wie kent ze niet, die rode kubussen langs de A12, ter hoogte van Ede? CineMec heet dit centrum voor film, theater, muziek, congressen en exposities. Z...

De prijs van verandering
27 april 2007Nieuws

De prijs van verandering

De consument van gisteren is niet de consument van vandaag, laat staan die van morgen. Veranderingen en ontwikkelingen gaan snel; zij zitten met een h...

Hotelmarketing: de concurrentie de baas
2 oktober 2005Nieuws

Hotelmarketing: de concurrentie de baas

Een markt waarin de concurrentie moordend is, levert weinig op. Hyperconcurrentie leidt immers maar tot één ding: verlaging van de prijz...

Column Ewoud Hoogendoorn: Monitoren... ja, gezellig
2 juni 2005Nieuws

Column Ewoud Hoogendoorn: Monitoren... ja, gezellig

Naast het jaarlijkse HOSTA-rapport verzorgt Horwath Consulting al jaren een monitoringsysteem voor en door de hotels in Amsterdam; eerst maandelijks,...

Hotel Overleg Samenwerking Toerisme Midden Nederland
11 juni 2004Nieuws

Hotel Overleg Samenwerking Toerisme Midden Nederland

Enige tijd geleden heeft u in dit blad kunnen lezen over de Richtsnoeren Samenwerking Bedrijven van de Nederlandse Mededingingsautoriteit. Voor degene...

Benchmarking en meerwaardecreatie
17 februari 2004Nieuws

Benchmarking en meerwaardecreatie

Meerwaardecreatie en positionering; je krijgt de indruk dat er niets anders meer te beleven valt op marketinggebied. Onderscheidend zijn en precies da...

Een spiegel voor de hotelier
23 september 2003Nieuws

Een spiegel voor de hotelier

‘Dit onderzoek naar het gebruik van internet in de hotellerie is het eerste in een reeks van onderzoeken die in 2001 zullen worden uitgevoerd: h...

Alleen verwerkte informatie is bruikbare informatie
12 februari 2002Nieuws

Alleen verwerkte informatie is bruikbare informatie

De meeste mensen houden van onderzoek, en aan die wens of behoefte wordt continu gehoor gegeven. Zo mochten we onlangs vernemen dat Nederland van alle...

De hôtelier moet zich op zijn sociale rendement richten
5 november 2001Nieuws

De hôtelier moet zich op zijn sociale rendement richten

Zet een paar mensen aan tafel die u iets willen verkopen, en u weet: zij zullen over elkaar heen buitelen om toch maar vooral duidelijk te maken dat h...

Hôteliers onderschatten strategische planning
18 juni 2001Nieuws

Hôteliers onderschatten strategische planning

In het derde Hotel Continu Onderzoek van dit jaar onderzochten we de toekomstvisie van hôteliers. In hoeverre kijken zij vooruit en vormen ze ee...

Hôteliers traag in het oppakken van internetmogelijkheden
25 februari 2001Nieuws

Hôteliers traag in het oppakken van internetmogelijkheden

Samen met Deloitte & Touche heeft Hospitality Management onderzoek gedaan naar hôteliers en internet. De resultaten waren lichtelijk alarmer...

Benchmarking: Hoe doe ik het ten opzichte van anderen?
29 oktober 2000Nieuws

Benchmarking: Hoe doe ik het ten opzichte van anderen?

Was het uit frustratie, omdat we vlak voor het jaar 1 onze belangrijkste gast naar een stal hebben moeten verwijzen? Of kwam het doordat de hotellerie...

Automatisering is veel meer dan een stukje gemak
22 oktober 2000Nieuws

Automatisering is veel meer dan een stukje gemak

‘Na mij de zondvloed,’ zei Lodewijk XV. Hij kreeg gelijk: de woelige baren van de revolutie overspoelden niet hem, maar zijn zoon. Toen Lo...

Benchmarking: geven en nemen
13 november 1997Nieuws

Benchmarking: geven en nemen

Tijdens de laatste bijeenkomst van de AFBM werd uitgebreid gesproken over de voor- en nadelen van het onderling vergelijken van bedrijfsgegevens. Inmi...