De hotellerie is een internationale business. In de rubriek ‘De Correspondenten’ vertellen vijf Nederlandse hoteliers - werkzaam in het bu...
Wereldwijd zitten er minder hotelkamers in de pijplijn dan een jaar geleden. Dat blijkt uit data van STR, die de data van juni 2022 vergelee...
De hotelsector in Berlijn heeft de op een na beste bezettingsgraad en de hoogste kamerprijzen van het pandemie-tijdperk gemeld, volgens voorlopige geg...
Te midden van de recente COVID-19 uitbraken en lockdowns, tonen de belangrijkste markten in Australië een duidelijk lagere bezettingsgraad in de...
De hotelbezetting ligt in Glasgow op 90 op het moment van de VN-conferentie over klimaatverandering en in Londen stijgt de bezettingsgraad rond t...
In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeide...
Accor heeft het grootste aantal kamers in Europa en Ibis is volgens de STR 500 het grootste hotelmerk van het continent. Als onderdeel van de lancerin...
Revenue management is een inmiddels bekende term in de hotellerie. Bij revenue management wordt ernaar gestreefd de huidige en toekomstige omzet te op...
Hoteliers bleken in 2001 traag in het oppakken van internetmogelijkheden. Samen met Deloitte & Touche heeft Hospitality Management onderzoek gedaan...
De initiator van het gratis en commissievrije boeken, Bookingsquare, introduceert Reputation, een systeem dat reviews van internet en 'mentions' van d...
De beste stuurlui staan aan wal, luidt een oud gezegde - een snerend dan wel snedig oordeel over raadgevers die het beter willen weten dan de doorgewi...
Wie kent ze niet, die rode kubussen langs de A12, ter hoogte van Ede? CineMec heet dit centrum voor film, theater, muziek, congressen en exposities. Z...
De consument van gisteren is niet de consument van vandaag, laat staan die van morgen. Veranderingen en ontwikkelingen gaan snel; zij zitten met een h...
Een markt waarin de concurrentie moordend is, levert weinig op. Hyperconcurrentie leidt immers maar tot één ding: verlaging van de prijz...
Naast het jaarlijkse HOSTA-rapport verzorgt Horwath Consulting al jaren een monitoringsysteem voor en door de hotels in Amsterdam; eerst maandelijks,...
Enige tijd geleden heeft u in dit blad kunnen lezen over de Richtsnoeren Samenwerking Bedrijven van de Nederlandse Mededingingsautoriteit. Voor degene...
Meerwaardecreatie en positionering; je krijgt de indruk dat er niets anders meer te beleven valt op marketinggebied. Onderscheidend zijn en precies da...
‘Dit onderzoek naar het gebruik van internet in de hotellerie is het eerste in een reeks van onderzoeken die in 2001 zullen worden uitgevoerd: h...
De meeste mensen houden van onderzoek, en aan die wens of behoefte wordt continu gehoor gegeven. Zo mochten we onlangs vernemen dat Nederland van alle...
Zet een paar mensen aan tafel die u iets willen verkopen, en u weet: zij zullen over elkaar heen buitelen om toch maar vooral duidelijk te maken dat h...
In het derde Hotel Continu Onderzoek van dit jaar onderzochten we de toekomstvisie van hôteliers. In hoeverre kijken zij vooruit en vormen ze ee...
Samen met Deloitte & Touche heeft Hospitality Management onderzoek gedaan naar hôteliers en internet. De resultaten waren lichtelijk alarmer...
Was het uit frustratie, omdat we vlak voor het jaar 1 onze belangrijkste gast naar een stal hebben moeten verwijzen? Of kwam het doordat de hotellerie...
‘Na mij de zondvloed,’ zei Lodewijk XV. Hij kreeg gelijk: de woelige baren van de revolutie overspoelden niet hem, maar zijn zoon. Toen Lo...
Tijdens de laatste bijeenkomst van de AFBM werd uitgebreid gesproken over de voor- en nadelen van het onderling vergelijken van bedrijfsgegevens. Inmi...