De essentie van revenue management is om hotelkamers en zalen tegen het best mogelijke tarief aan te bieden. Dat lijkt makkelijker dan het is. Daarom...
De impact van het gebruik van ‘promotional OTAs’ op de waarde van een hotel In de VS zijn tussen 2009 en 2012 de commissiekosten v...
The Hospitality Sales & Marketing Association International (Europe) heeft de Golden Award in de categorie ‘Best Social Responsibility Initi...
Van maandag 19 september t/m woensdag 21 september opent dé horecavakbeurs voor ambitieuze horecaprofessionals haar deuren in Rotterdam Ahoy. E...
Eric Bakermans, manager Meetings & Conventions bij NBTC Holland Marketing, werd eergisteren onderscheiden met een IMEX Academy Award. Hij ontving de...
De Wet Werk en Zekerheid (WWZ) introduceert per 1 juli 2015 de scholingsplicht voor werkgevers. Zij zijn voortaan verplicht om werknemers opleidinge...
HSMAI Nederland start op donderdag 19 maart met de eerste van minimaal vier bijeenkomsten in 2015 van RevenueProfs: een nieuw platform speciaal voo...
Het speelveld is veranderd. De markt is transparanter dan ooit. Uw vaste relaties stappen zonder gene met uw laagste offerteprijs naar de buurman. Hoe...
Onlangs vond in de Amsterdam RAI de derde editie van de Holland Hospitality Outlook plaats. Thema van deze dag was de mogelijke synergie tussen retail...
Op dinsdag 29 mei vindt de tweede editie van de "Holland Hospitality Outlook":http://app.uredison.com/edison/event/HSMAI/HHO/ plaats. Zeven toonaangev...
Maandag 20 september organiseerde de Association of Food and Beverage Management (AF&BM) een bijeenkomst met als hoofdonderwerp 'Hospitality en de kra...
Maandag 20 september organiseert de Association of Food and Beverage Management een bijeenkomst in het teken van (social) media. Sprekers deze middag...
Tijdens het recente Love @ First Site congres hebben HSMAI managing director Hans Poortvliet en NHTV academie directeur toerisme Wicher Meijer een sam...
Feesten, partijen en vergaderingen zorgen voor veel omzet in de hotellerie. Gasten worden op een aantrekkelijke manier binnengehaald om in uw hotel te...
Tijdens de viering van het 40-jarig bestaan van beroeps-vereniging HSMAI (Hospitality Sales & Marketing Association International), op donderdag 26 no...
In een voor de branche unieke- en gezamelijke setting informeerden toonzettende- en (mede) beleidsbepalende marktpartijen de ruim 160 deelnemers van...
Bedachtzaam keek hij naar een wanstaltig grote vaas in het kozijn van één van zijn hotelrestaurants. ‘Tsja,’ verzuchtte hij....
Opvallend is, dat juist in sales de meningen over het al dan niet zinvol zijn van training heel uitgesproken zijn. Grofweg heb je twee kampen: 'Zo...
Op 28 mei organiseert Meeting Masters in samenwerking met de HSMAI de zevende editie van het Hospitality Career Event. Evenals vorig jaar vindt het ev...
U kent het wel: inchecken in een hotel. De kamer is nog niet klaar, maar ja. ‘We hadden ook zo’n drukte vanmorgen...’ - Nou vooruit,...
Gesprekken aan de gesponsorde coffeecorner: bombardement op Bagdad; de aandelenportefeuille; macro-economische donderwolken... Niet bepaald positieve...
Terugvallende omzetten, winstwaarschuwingen... Als we elkaar moeten geloven, hebben we in ieder geval te maken met economische tegenwind. Als dat zo i...
Er mogen beurzen instorten, boekhoudaffaires aan het licht komen of verregaande overheidsbezuinigingen worden aangekondigd, de gemiddelde hôteli...
Marketing heeft vier P’s (Product, Prijs, Plaats, Promotie); Yield Management heeft er vijf. De basisgedachte van Yield Management is het verkop...
De tulp blijft hét symbool van toeristisch Nederland. Het wereldberoemde tulp-Hollandlogo zal ook in de komende jaren in binnen- en buitenland...
Wat maakt een verkoopgesprek tot een goed verkoopgesprek? De kunst van de improvisatie of toch maar liever de goede voorbereiding? Zien waar het schip...
In de huidige economie worden gasten via de media - en middels agressieve marketing - overspoeld met toeristische mogelijkheden. Voor hôteliers...
Een van de marketingbestsellers van de laatste jaren is ‘The End to Marketing as we know it’, van Sergio Zyman. In dit boek beschrijft de...
‘Refererend aan ons telefonisch onderhoud d.d. 18 januari jl., doet het ons groot genoegen...’ - ‘Met de meeste hoogachting, verblij...
Wat doet u om uw goede klanten te behouden? Hoe zorgt u ervoor dat ze meer gaan renderen? Slechts weinig hôteliers hebben hierop een bevredigend...
De ineenstorting van de luchtvaart kwam sneller en heftiger dan menigeen had verwacht. In minder dan drie weken tijd werden wereldwijd tienduizenden o...
Database management is een term die al ruim dertig jaar bestaat. Niets nieuws en bijzonders. Vrijwel iedere organisatie vult één of meer...
De meesten zijn zich ervan bewust dat beslissingen het best gebaseerd kunnen worden op een combinatie van harde cijfers en een gevoel van ondernemersc...
Nee, de titel is niet de naam van een nieuwe popgroep, noch het credo van een nieuw sekte. ‘B to Me’ staat voor de relatie tussen Business...
Voor de zoveelste maal: het gaat goed met de Nederlandse hotels. Menig hôtelier denkt dan ook: hoezo marketing? We doen kennelijk niets fout. To...
Op 16 februari werd voor de derde keer in successie het symposium StAD georganiseerd. De Stichting Amsterdam Destinatie is een gezamenlijk initiatief...
Wanneer we de werkgelegenheid over de afgelopen tien jaar bekijken, dan zien we vanaf 1995 een positieve trend. Was er in 1994 nog sprake van een dali...
Verkopen is vertellen wat de gast wil horen. In Nederland lijkt het erop dat deze kunst niet altijd voldoende wordt beheerst. Regelmatig staat het b...
Sales en marketing zijn vaak een sluitpost. Terwijl nota bene alleen sales en marketing geld opbrengen; de rest kost alleen maar geld. Er is te wein...