Je hebt gezocht op: HSMAI

Zo til je je revenue management skills naar een hoger niveau
18 september 2019Nieuws

Zo til je je revenue management skills naar een hoger niveau

De essentie van revenue management is om hotelkamers en zalen tegen het best mogelijke tarief aan te bieden. Dat lijkt makkelijker dan het is. Daarom...

Dit is waarom de waarde van je hotel daalt als je last-minute deals aanbiedt
22 februari 2019Nieuws

Dit is waarom de waarde van je hotel daalt als je last-minute deals aanbiedt

De impact van het gebruik van ‘promotional OTAs’ op de waarde van een hotel In de VS zijn tussen 2009 en 2012 de commissiekosten v...

HSMAI award voor PitZtop
3 april 2017Nieuws

HSMAI award voor PitZtop

The Hospitality Sales & Marketing Association International (Europe) heeft de Golden Award in de categorie ‘Best Social Responsibility Initi...

Beursvloer van snel groeiende horecavakbeurs volledig uitverkocht
15 september 2016Nieuws

Beursvloer van snel groeiende horecavakbeurs volledig uitverkocht

Van maandag 19 september t/m woensdag 21 september opent dé horecavakbeurs voor ambitieuze horecaprofessionals haar deuren in Rotterdam Ahoy. E...

Eric Bakermans wint IMEX Academy Award
22 april 2016Nieuws

Eric Bakermans wint IMEX Academy Award

Eric Bakermans, manager Meetings & Conventions bij NBTC Holland Marketing, werd eergisteren onderscheiden met een IMEX Academy Award. Hij ontving de...

Scholingsplicht voor werkgevers horeca
19 juni 2015Nieuws

Scholingsplicht voor werkgevers horeca

De Wet Werk en Zekerheid (WWZ) introduceert per 1 juli 2015 de scholingsplicht voor werkgevers. Zij zijn voortaan verplicht om werknemers opleidinge...

Nieuw platform voor revenue managers
27 februari 2015Nieuws

Nieuw platform voor revenue managers

HSMAI Nederland start op donderdag 19 maart met de eerste van minimaal vier bijeenkomsten in 2015 van ‘RevenueProfs’: een nieuw platform speciaal voo...

Goede sales betekent strategisch durven denken
18 januari 2014Nieuws

Goede sales betekent strategisch durven denken

Het speelveld is veranderd. De markt is transparanter dan ooit. Uw vaste relaties stappen zonder gene met uw laagste offerteprijs naar de buurman. Hoe...

Meer interactie hospitality en retail nodig
16 mei 2013Nieuws

Meer interactie hospitality en retail nodig

Onlangs vond in de Amsterdam RAI de derde editie van de Holland Hospitality Outlook plaats. Thema van deze dag was de mogelijke synergie tussen retail...

Holland Hospitality Outlook 2012 ophanden
12 mei 2012Nieuws

Holland Hospitality Outlook 2012 ophanden

Op dinsdag 29 mei vindt de tweede editie van de "Holland Hospitality Outlook":http://app.uredison.com/edison/event/HSMAI/HHO/ plaats. Zeven toonaangev...

'Hotellerie moet social media omarmen'
21 september 2010Nieuws

'Hotellerie moet social media omarmen'

Maandag 20 september organiseerde de Association of Food and Beverage Management (AF&BM) een bijeenkomst met als hoofdonderwerp 'Hospitality en de kra...

De kracht van (social) media
8 september 2010Nieuws

De kracht van (social) media

Maandag 20 september organiseert de Association of Food and Beverage Management een bijeenkomst in het teken van (social) media. Sprekers deze middag...

HSMAI en NHTV gaan samenwerking aan
1 juni 2010Nieuws

HSMAI en NHTV gaan samenwerking aan

Tijdens het recente Love @ First Site congres hebben HSMAI managing director Hans Poortvliet en NHTV academie directeur toerisme Wicher Meijer een sam...

Binnenhalen en binnenhouden
18 mei 2010Nieuws

Binnenhalen en binnenhouden

Feesten, partijen en vergaderingen zorgen voor veel omzet in de hotellerie. Gasten worden op een aantrekkelijke manier binnengehaald om in uw hotel te...

Finalisten 100% LEF bekend
26 oktober 2009Nieuws

Finalisten 100% LEF bekend

Tijdens de viering van het 40-jarig bestaan van beroeps-vereniging HSMAI (Hospitality Sales & Marketing Association International), op donderdag 26 no...

Lef, samenwerking en kostenreductie om crisis het hoofd te bieden
18 mei 2009Nieuws

Lef, samenwerking en kostenreductie om crisis het hoofd te bieden

In een voor de branche unieke- en gezamelijke setting informeerden toonzettende- en (mede) beleidsbepalende marktpartijen de ruim 160 deelnemers van...

Column Ewout Hoogendoorn: Staatssecretaris of schemerlamp?
12 december 2006Nieuws

Column Ewout Hoogendoorn: Staatssecretaris of schemerlamp?

Bedachtzaam keek hij naar een wanstaltig grote vaas in het kozijn van één van zijn hotelrestaurants. ‘Tsja,’ verzuchtte hij....

De zin en onzin van salestraining
2 september 2005Nieuws

De zin en onzin van salestraining

Opvallend is, dat juist in sales de meningen over het al dan niet zinvol zijn van training heel uitgesproken zijn. Grofweg heb je twee kampen: 'Zo...

Hospitality Career Event 2004
26 maart 2004Nieuws

Hospitality Career Event 2004

Op 28 mei organiseert Meeting Masters in samenwerking met de HSMAI de zevende editie van het Hospitality Career Event. Evenals vorig jaar vindt het ev...

Omgekeerde marketing
22 december 2003Nieuws

Omgekeerde marketing

U kent het wel: inchecken in een hotel. De kamer is nog niet klaar, maar ja. ‘We hadden ook zo’n drukte vanmorgen...’ - Nou vooruit,...

Wie zit op de bok?
27 april 2003Nieuws

Wie zit op de bok?

Gesprekken aan de gesponsorde coffeecorner: bombardement op Bagdad; de aandelenportefeuille; macro-economische donderwolken... Niet bepaald positieve...

Doelgroepen zijn niet relevant
17 februari 2003Nieuws

Doelgroepen zijn niet relevant

Terugvallende omzetten, winstwaarschuwingen... Als we elkaar moeten geloven, hebben we in ieder geval te maken met economische tegenwind. Als dat zo i...

Effecten van economische achteruitgang: Hoteliers laten zich niet de put in praten
24 december 2002Nieuws

Effecten van economische achteruitgang: Hoteliers laten zich niet de put in praten

Er mogen beurzen instorten, boekhoudaffaires aan het licht komen of verregaande overheidsbezuinigingen worden aangekondigd, de gemiddelde hôteli...

Hotelmarketing: De vijf P’s van Yield Management
23 december 2002Nieuws

Hotelmarketing: De vijf P’s van Yield Management

Marketing heeft vier P’s (Product, Prijs, Plaats, Promotie); Yield Management heeft er vijf. De basisgedachte van Yield Management is het verkop...

De onverwoestbare tulp
2 oktober 2002Nieuws

De onverwoestbare tulp

De tulp blijft hét symbool van toeristisch Nederland. Het wereldberoemde tulp-Hollandlogo zal ook in de komende jaren in binnen- en buitenland...

Een succesvol verkoopgesprek
2 oktober 2002Nieuws

Een succesvol verkoopgesprek

Wat maakt een verkoopgesprek tot een goed verkoopgesprek? De kunst van de improvisatie of toch maar liever de goede voorbereiding? Zien waar het schip...

Creatieve arrangementen; een doel of middel?
2 september 2002Nieuws

Creatieve arrangementen; een doel of middel?

In de huidige economie worden gasten via de media - en middels agressieve marketing - overspoeld met toeristische mogelijkheden. Voor hôteliers...

Het einde van salesmanagement?
22 juni 2002Nieuws

Het einde van salesmanagement?

Een van de marketingbestsellers van de laatste jaren is ‘The End to Marketing as we know it’, van Sergio Zyman. In dit boek beschrijft de...

Haal klanten binnen met een goede brief
12 februari 2002Nieuws

Haal klanten binnen met een goede brief

‘Refererend aan ons telefonisch onderhoud d.d. 18 januari jl., doet het ons groot genoegen...’ - ‘Met de meeste hoogachting, verblij...

Strategische Accountplanning
5 november 2001Nieuws

Strategische Accountplanning

Wat doet u om uw goede klanten te behouden? Hoe zorgt u ervoor dat ze meer gaan renderen? Slechts weinig hôteliers hebben hierop een bevredigend...

De opkomst van regionaal toerisme?
5 november 2001Nieuws

De opkomst van regionaal toerisme?

De ineenstorting van de luchtvaart kwam sneller en heftiger dan menigeen had verwacht. In minder dan drie weken tijd werden wereldwijd tienduizenden o...

Database management... de moeite waard?
14 september 2001Nieuws

Database management... de moeite waard?

Database management is een term die al ruim dertig jaar bestaat. Niets nieuws en bijzonders. Vrijwel iedere organisatie vult één of meer...

Mag het een 'onsje' meer zijn?
11 april 2001Nieuws

Mag het een 'onsje' meer zijn?

De meesten zijn zich ervan bewust dat beslissingen het best gebaseerd kunnen worden op een combinatie van harde cijfers en een gevoel van ondernemersc...

Column Sander Allegro: B to Me
11 april 2001Nieuws

Column Sander Allegro: B to Me

Nee, de titel is niet de naam van een nieuwe popgroep, noch het credo van een nieuw sekte. ‘B to Me’ staat voor de relatie tussen Business...

De hotelier moet kleur bekennen
2 september 2000Nieuws

De hotelier moet kleur bekennen

Voor de zoveelste maal: het gaat goed met de Nederlandse hotels. Menig hôtelier denkt dan ook: hoezo marketing? We doen kennelijk niets fout. To...

De 'Docklands' van Amsterdam heet... Rotterdam
15 februari 2000Nieuws

De 'Docklands' van Amsterdam heet... Rotterdam

Op 16 februari werd voor de derde keer in successie het symposium StAD georganiseerd. De Stichting Amsterdam Destinatie is een gezamenlijk initiatief...

Marketinggereedschap voor de arbeidsmarkt
12 december 1999Nieuws

Marketinggereedschap voor de arbeidsmarkt

Wanneer we de werkgelegenheid over de afgelopen tien jaar bekijken, dan zien we vanaf 1995 een positieve trend. Was er in 1994 nog sprake van een dali...

Suggestieve verkoop aan tafel
11 november 1999Nieuws

Suggestieve verkoop aan tafel

Verkopen is vertellen wat de gast wil horen. In Nederland lijkt het erop dat deze kunst niet altijd voldoende wordt beheerst. Regelmatig staat het b...

Wanneer gaan we 'sales' nu serieus nemen?
13 februari 1999Nieuws

Wanneer gaan we 'sales' nu serieus nemen?

Sales en marketing zijn vaak een sluitpost. Terwijl nota bene alleen sales en marketing geld opbrengen; de rest kost alleen maar geld. Er is te wein...