Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redact...
Hoteliers bleken in 2001 traag in het oppakken van internetmogelijkheden. Samen met Deloitte & Touche heeft Hospitality Management onderzoek gedaan...
In de meeste kranten was het niet meer dan een klein berichtje: ‘Hotels in Nederland zijn steeds vaker het doelwit van overvallen.’ Volgen...
‘Dit onderzoek naar het gebruik van internet in de hotellerie is het eerste in een reeks van onderzoeken die in 2001 zullen worden uitgevoerd: h...
Ondanks de inzakkende economie slaagt grofweg de helft van de Nederlandse hotels erin toch nog een omzetstijging te realiseren. Nog eens zo’n tw...
De veiligheid in de Nederlandse hotels laat nog wel wat te wensen over. Hoewel een grote meerderheid van de hôteliers zich keurig netjes houdt a...
Bijna alle hôteliers (98%) vinden dat zij hun bedrijf goed hebben verzekerd, maar is dat ook werkelijk zo? Met enige verbazing constateren wij i...
Er mogen beurzen instorten, boekhoudaffaires aan het licht komen of verregaande overheidsbezuinigingen worden aangekondigd, de gemiddelde hôteli...
Gastvrijheid is de basis van de hotelbranche en dat willen de hôteliers weten ook. Het zelfvertrouwen ten aanzien van hun eigen gastvrijheid lij...
Op korte termijn zal een kwart van de hotels in Nederland van eigenaar wisselen. Dat blijkt uit het tiende Hotel Continu Onderzoek. Reden genoeg om ee...
Om het maar even kort door de bocht te zeggen: de inkoop van veel hotels gebeurt met de natte vinger. Bijna de helft van de hôteliers evalueert...
De Horeca is, volgens recente cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek, een van de weinige sectoren met een structureel tekort aan medewerke...
Marketing is één, maar kijken of dit effect heeft is van een heel andere orde. Zo maakt 89 procent van de hôteliers gebruik van in...
De hôtelier wil best in de buidel tasten voor bijstand van een adviseur, mits die adviseur capabel is natuurlijk. Bij de keuze voor een adviseur...
De meeste mensen houden van onderzoek, en aan die wens of behoefte wordt continu gehoor gegeven. Zo mochten we onlangs vernemen dat Nederland van alle...
Dankzij het vijfde Hotel Continu Onderzoek kunnen we goed nieuws brengen: hôteliers hebben voldoende aandacht voor kwaliteitscontrole. De gastge...
Het meest opzienbarende resultaat van het vierde Hotel Continu Onderzoek is waarschijnlijk, dat meer dan de helft van de hôteliers (52%) geen ko...
Een economie waarin het niet meer zo’n vaart loopt; doemdenkers die zich nog steeds vergapen aan de puinhopen van het WTC... Koninklijk Horeca N...
In het derde Hotel Continu Onderzoek van dit jaar onderzochten we de toekomstvisie van hôteliers. In hoeverre kijken zij vooruit en vormen ze ee...
Onlangs verscheen het boek ‘E-business your business’ van de Nederlander Boudewijn Raessens. Het boek geeft een helder overzicht van de ac...
In het tweede Hotel Continu Onderzoek werd aan honderd hôteliers gevraagd hoe ze over het horecabeleid in hun eigen gemeente denken. Aangezien t...
Samen met Deloitte & Touche heeft Hospitality Management onderzoek gedaan naar hôteliers en internet. De resultaten waren lichtelijk alarmer...