Je hebt gezocht op: Jean-Pierre van der Rest

8 jaar geleden in Hospitality Management: Revenue Management
13 augustus 2021Nieuws

8 jaar geleden in Hospitality Management: Revenue Management

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redact...

Businessmodel hotelindustrie blijkt kwetsbaar onder COVID: wat te doen?
16 december 2020Nieuws

Businessmodel hotelindustrie blijkt kwetsbaar onder COVID: wat te doen?

COVID-19 legt uitzonderlijk hoge druk op Nederlandse hotels. Vergeleken met oktober 2019 kelderden de RevPAR van €95,46 naar €31,14,  d...

Simuleer een bijna-doodervaring voor je hotel
10 november 2020Nieuws

Simuleer een bijna-doodervaring voor je hotel

De coronacrisis overvalt iedereen. De omvang en impact nemen dramatische proporties aan. Hadden we eerder en meer rekening moeten houden met de desast...

Wapenen tegen de crisis:  Een faillissement kan worden voorkomen (deel 4)
29 april 2020Nieuws

Wapenen tegen de crisis: Een faillissement kan worden voorkomen (deel 4)

Coronaregels voor kinderen worden per 11 mei a.s. versoepeld. Voor de hotelsector verandert er voorlopig niets. We mogen hopen dat de Wet homologatie...

Wapenen tegen de crisis: Een faillissement kan worden voorkomen (deel 3)
22 april 2020Nieuws

Wapenen tegen de crisis: Een faillissement kan worden voorkomen (deel 3)

De Wet homologatie onderhands akkoord (WHOA) die per 1 juli a.s. mogelijk van kracht wordt, kan ervoor zorgen dat hotelondernemingen, die in de kern l...

Wapenen tegen de crisis: Een faillissement kan worden voorkomen (deel 2)
15 april 2020Nieuws

Wapenen tegen de crisis: Een faillissement kan worden voorkomen (deel 2)

Weinig hoteliers weten dat er momenteel een nieuwe wet bij de Tweede Kamer in behandeling is – de Wet homologatie onderhands akkoord (WHOA) &nda...

Wapenen tegen de crisis: Een faillissement kan worden voorkomen
14 april 2020Nieuws

Wapenen tegen de crisis: Een faillissement kan worden voorkomen

In 2019 brak de Nederlandse hotelmarkt nog alle records. Nu hebben hotels massaal de deuren gesloten vanwege het coronavirus. Als dit maanden gaat dur...

Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)
3 april 2020Nieuws

Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de kort...

Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom eigenlijk?
1 april 2020Nieuws

Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom eigenlijk?

Booking-topman Glenn Fogel reageert gepikeerd op de vraag of hij vanwege de crisis de commissies gaat verlagen. Hij heeft een ander idee: hotels moete...

Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?
27 maart 2020Nieuws

Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan...

Wapenen tegen de crisis: Is mijn hotel morgen nog wat waard?
19 maart 2020Nieuws

Wapenen tegen de crisis: Is mijn hotel morgen nog wat waard?

Vorige week schreef John Reintjens over het belang van een goed onderbouwd waarderingsmodel met reële aannames en uitgangsposities. Zo’n mo...

Verslag HotelTech 2019: live-interviews, colleges en keynotes
20 november 2019Nieuws

Verslag HotelTech 2019: live-interviews, colleges en keynotes

16.30 Annemarie van Gaal: succesvol ondernemen Annemarie van Gaal sluit HotelTech inhoudelijk af. De succesvolle ondernemer ziet een tweedeling...

Volledig programma HotelTech 2014 bekend
19 november 2014Nieuws

Volledig programma HotelTech 2014 bekend

Het sprekers-programma van "HotelTech 2014":http://www.hoteltech.nl/ is bekend. Hét (gratis toegankelijke) kennisforum voor hoteliers vindt aanstaand...

Vermijd poespas bij prijsformuleringen!
13 november 2014Nieuws

Vermijd poespas bij prijsformuleringen!

De laatste jaren wordt er steeds vaker met kamerprijzen gestunt. Hotels proberen gasten te verleiden met teksten zoals ‘nu slechts € 69’ of ‘voo...

Revenue management centraal bij HotelTech
31 oktober 2014Nieuws

Revenue management centraal bij HotelTech

Jean-Pierre van der Rest spreekt op "HotelTech 2014":http://www.hoteltech.nl/ over technologie en revenue management. HotelTech is het forum waar alle...

HotelTech 2014: Het ICT forum voor hoteliers
17 oktober 2014Nieuws

HotelTech 2014: Het ICT forum voor hoteliers

De voorbereidingen voor HotelTech 2014 zijn in volle gang! Dit jaar wordt HotelTech 2014 gehouden in het Postillion hotel in Bunnik en we kunnen al...

De resultaten van de revenue management zelfscan! (3/3)
3 september 2014Nieuws

De resultaten van de revenue management zelfscan! (3/3)

Vandaag publiceren we het derde en laatste deel van de "Revenue Management Zelfscan.":http://www.revenuemanagementzelfscan.nl/ Hierin is aandacht voor...

De resultaten van de revenue management zelfscan! (2/3)
27 augustus 2014Nieuws

De resultaten van de revenue management zelfscan! (2/3)

Vorige week publiceerden we het eerste deel van de resultaten van de "Revenue Management Zelfscan":http://www.revenuemanagementzelfscan.nl/, vandaag v...

De resultaten van de revenue management zelfscan!  (1/3)
21 augustus 2014Nieuws

De resultaten van de revenue management zelfscan! (1/3)

Hotels zijn altijd op zoek naar mogelijkheden om de omzet te verbeteren, zeker in deze moeilijke tijden. Om hierop in te spelen heeft Hotelschool The...

De prijs van een online review (3/3)
28 mei 2014Nieuws

De prijs van een online review (3/3)

Hotels besteden veel tijd en aandacht aan het beantwoorden van online reviews, in de hoop hiermee nieuwe potentiele gasten te beïnvloeden. Er wordt ec...

Standaardwerk voor hotellerie gepresenteerd
26 mei 2014Nieuws

Standaardwerk voor hotellerie gepresenteerd

Op 22 mei is in Breda, op de NHTV Hogere Hotelschool, het nieuwe boek 'Hospitality Experience; An introduction to Hospitality Management' gepresente...

De prijs van een online review (2/3)
21 mei 2014Nieuws

De prijs van een online review (2/3)

Hotels besteden veel tijd en aandacht aan het beantwoorden van online reviews, in de hoop hiermee nieuwe potentiele gasten te beïnvloeden. Er wordt ec...

De prijs van een online review (1/3)
14 mei 2014Nieuws

De prijs van een online review (1/3)

Hotels besteden veel tijd en aandacht aan het beantwoorden van online reviews, in de hoop hiermee nieuwe potentiële gasten te beïnvloeden. Er wordt ec...

Gratis revenue management zelfscan
15 april 2014Nieuws

Gratis revenue management zelfscan

Hotelschool The Hague heeft een gratis Revenue Management zelfscan ontwikkeld voor onafhankelijke hotelbedrijven die inzicht willen verkrijgen in de m...

Revenue Management: Stoppen met 'hotelletje spelen'
24 juni 2013Nieuws

Revenue Management: Stoppen met 'hotelletje spelen'

[Marktinzicht] Het optimaliseren van de huidige en toekomstige omzet op basis van prijselasticiteit en veranderend consumentengedrag; dat is revenu...

Gast wil niet betalen voor kraanwater
5 april 2013Nieuws

Gast wil niet betalen voor kraanwater

De horeca ligt onder vuur. Gasten vinden dat ze teveel voor kraanwater betalen. Zelfs de politiek bemoeit zich ermee. Maar ondernemers zijn toch vrij...

Tegen welke prijs?
17 februari 2009Nieuws

Tegen welke prijs?

Hier en daar slaat de paniek toe. Veel hotels gaan over tot het verlagen van de kamerprijzen. Menig hotelier vraagt niet meer óf de prijzen oml...

Waarom is mijn Kamerprijs zo laag?
12 september 2004Nieuws

Waarom is mijn Kamerprijs zo laag?

Revenuemanagers die alleen naar de centen kijken - en die zijn er! - moedigen hun gasten aan kamerprijzen te zien als gewoon een ‘eurobedrag&rsq...

Prijsverlaging geen antwoord op teruglopende kamerbezetting
2 juni 2003Nieuws

Prijsverlaging geen antwoord op teruglopende kamerbezetting

De oorlog in Irak, mondiale conjunctuurbewegingen en SARS hebben de hotelsector natuurlijk geen goed gedaan. Er bestaat een serieus te nemen dreiging...